نوشته شده توسط : نسرین

قدیمی ترین درخت جهان از عصر یخبندان هنوز زنده است

 

کهنسال ترین درخت زنده روی زمین، تیجیکوی پیر است که قدمتش به اواخر عصر یخبندان و چیزی حدود ۹۵۰۰ سال پیش بر می گردد. جالب است بدانید تیجیکو در واقع همان کاج نوئل است که در کریسمس ها مورد استفاده قرار می گیرد. شاید در نگاه اول، این کاج نوئل کهنسال آن قدرها هم قدیمی و تاریخی به نظر نیاید، اما سیستم ریشه ای این درخت به مدت ۹۵۵۰ سال است که در حال رشد و گسترش می باشد. درخت تیجیکو، ارتفاعی ۵ متری دارد و به سبب آب و هوایی که در آن قرار داشته، به مدت هزاران سال شکلی کوتاه و بوته ای پیدا کرده بود. با گرم شدن کره زمین از قرن بیستم میلادی، تیجیکو، این درخت کهنسال جوانه زد و شکل و شمایلی عادی به خود گرفت. 

خوب است بدانید که تنه درختان کهنسالی چون تیجیکو، ممکن است در طی این زمان طولانی از بین بروند و دوباره رشد کنند، اما سیستم ریشه ای آن ها کاملا دست نخورده و سالم باقی می ماند و می تواند با جوانه، تنه ای جدید را ایجاد کند.

این لیف کولمن، پروفسور جغرافی دانشگاه سوئد بود که در سال ۲۰۰۴ کهن ترین درخت جهان را کشف کرد. او و تیم تحقیقاتی اش با روش های علمی چون تاریخ گذاری رادیو کربن، سن این کاج نوئل را مشخص کرد و نام حیوان خانگی خود را روی آن گذاشت و از آن به بعد، مسن ترین درخت جهان را با نام تیجیکو شناختند. 

قدیمی ترین درخت جهان، در پارک ملی فولافجیلی (Fulufjället National Park) سوئد و بر روی دامنه های کوه دالارنا قرار دارد.

دوره تاریخی: اواخر عصر یخبندان

قدمت: 9550 سال 

ارتفاع: 5 متر

کاشف: لیف کولمن، استاد جغرافی دانشگاه اومئو در سوئد

سال کشف: ۲۰۰۴

محل قرارگیری: کوهستان دالارنا، پارک ملی فولافجیلی، سوئد


دیگر آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از آثار تاریخی و بقایای جذاب دنیا در زیر بخوانید:

کتیبه داریوش درباره کانال سوئز

گوزن های شمالی | شاهکار عصر یخبندان

نیمتاج عروسی فرح

باتری اشکانی | قدیمی ترین باتری جهان

لیوبا | ماموت چهل هزار ساله

چاقو توتنخامون | چاقویی از شهاب سنگ و طلا

یکی از قدیمی ترین عروسک های جهان | اسباب بازی فرعون مصر

برنادت سوبیرو | جسد سالم قدیسه فرانسوی

تاج محبوب فرح پهلوی

درفش شهداد | قدیمی ترین پرچم جهان

نخستین لباس عروسی سفید جهان

قدیمی ترین درخت جهان
قدیمی ترین درخت جهان


:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

نگرانی احسان علیخانی برای خواهران منصوریان! +عکس

«سه ستاره» شاهد اتفاقات جالبی در شلوغ‌ترین شب اجرای برنامه بود.


باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه «سه ستاره»در ششمين شب پخش، میزبان کاندیداهای ورزشکاران زن ومرد در سال 95بود .
 
کاندیداهای ورزشکاران زن زهرا نعمتی، سارا خادم الشریعه ، کیمیاعلیزاده، حمیده عباسعلی، خواهران منصوریان،الهه احمدی، سارا جوانمردی ورزشکار شیرازی و کیمیا علیزاده مهمان بخش ابتدایی بودند.

علیزاده در پاسخ به سوال ظلی پور پیرامون بانو اولین‌ها و شروع فعاليت خود گفت :از 14سالگی وارد اردوی تیم ملی نوجوانان شدم و اولین مدال طلای جهانی نوجوانان دريافت کردم، همچنین اولین مدال طلا المپیک نوجوانان گرفتم و برنز جهانی مسابقات در رده سنی بزرگسالان روسیه ، مدال هاب برنز وطلا مسابقات مسکو در این مدت به عنوان اولین مدال‌ها را در بخش تکواندو گرفتم. 
 
 سه ستاره


علیزاده در پاسخ به سوال علیخانی مبنی بر اینکه چگونه فهمیدید که میتوانید مردم را بزنید)بیان کرد: خیلی اتفاقی تکواندو رفتم، میخواستم اوقات فراغتم با یک ورزش همراه باشد  و در باشگاه نزدیک خونه‌مان  ثبت نام کردم .

علیخانی گفت: اگر باشگاه نزدیک شما تنیس روی میز داشت الان قهرمان این رشته بودید؟(خنده)، علیزاده ادامه داد:شاید قهرمان تنیس روی میز می‌شدم. من شناختی از رشته تکواندو نداشتم و خانواده ما ورزشی نیستند و بدون شناخت ورزش تکواندو شروع کردم .

خادم الشریعه در خصوص شروع فعالیت خود گفت:یکی از همکلاسی‌هایم شطرنج بازی می‌کرد و من هم کلاس رفتم وبا اولین مدال انگیزه‌ام بیشتر شد.



:: برچسب‌ها: احسان علیخانی ، خواهران منصوریان ، تیم ملی وشو ، سه ستاره، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
درمان سریع سردرد در عرض 30 ثانیه بدون دارو +دستورالعمل
 
 
بسیاری از مردم هنگام مواجهه با سردرد به مصرف انواع داروهای مسکن روی می‌آورند در حالی که روش‌های درمانی طبیعی‌ با عوارض جانبی بسیار کمتر برای بهبود این قبیل دردها وجود دارد.

به گزارش «بهداشت نیوز» میگرن و سردردهای میگرنی برای برخی افراد بدترین کابوس زندگی است و صنعت داروسازی با کشف دارو ها راه حل های متعددی برای درمان این بیماری ناتوان کننده پیش روی بیماران گذاشته اما بسیاری از این داروها حاوی مواد شیمیایی خطرناک بوده و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال درمان های گیاهی میگرن هستند.



:: برچسب‌ها: سردرد، میگرن، درمان، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

استقلال و پرسپولیس

با ابلاغ بخشنامه رئیس جمهور، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا 16 فروردین مهلت دارند تمامی حساب های بانکی خود را نزد بانک مرکزی افتتاح و حساب های خود نزد سایر بانک ها را مسدود نمایند.



:: برچسب‌ها: استقلال پرسپولیس حساب بانکی رئیس جمهور ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

در جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اهم سیاست های بودجه ای این دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه که عصر دیروز با حضور دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا، ایت الله سید حسن خمینی، دکتر حمید میرزاده، دکتر جاسبی، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، دکتر فریدون عزیزی، دکتر بهمن صمدی یزدی، نمایندگان وزارتین علوم و بهداشت برگزار شد، مقرر شد از مهر 96 شهریه ثابت دانشجویان رشته‌های غیر پزشکی ورودی سال 1395 به ماقبل بدون تغییر و شهریه متغیر آنها نسبت به سال ٩٥ ، 10 درصد افزایش یابد.
 
همچنین شهریه ثابت و متغیر دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی که از مهر 96 وارد دانشگاه می‌شوند نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش می‌یابد.
 
شهریه ثابت دانشجویان رشته های پزشکی که قبل از مهر 96 وارد دانشگاه شده اند افزایش نمی یابد، اما شهریه متغیر آن‌ها تابع نرخ شهریه وزارت بهداشت برای رشته‌های خودگردان است، که متعاقبا اعلام می شود.
 
همچنین شهریه ثابت دانشجویان رشته‌های پزشکی که از سال 96 وارد دانشگاه می شوند 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد و شهریه متغییر آنها تابع نرخ شهریه وزارت بهداشت برای رشته های خودگردان است.
 
در این جلسه با توجه به تایید کمیته حسابرسی دانشگاه و کمیسیون دائمی هیات امنا، بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 96 از حیث درآمد 6 هزار و 784 میلیارد و 500 میلیون تومان و از حیث منابع و مصارف 9 هزار 884 میلیارد تومان تصویب شد.
 


:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

احمدی‌نژاد در بازار تهران + تصاویر

رئیس جمهور سابق امروز برای اطلاع از وضعیت بازار تهران به طور سرزده در خیابان ١٥ خرداد و سبزه میدان حضور یافت.

به گزارش افکارنیوز، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، امروز برای اطلاع از وضعیت بازار تهران در ایام منتهی به عید نوروز،  به طور سرزده در خیابان ١٥ خرداد و سبزه میدان حضور یافت.



:: برچسب‌ها: بازار تهران،احمدی‌نژاد، وضعيت بازار، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

ابوبکر البغدادی داعشی ها را متحیر کرد

بغدادی عناصر داعش را مخیر کرده است که یا (به زعم خودش) به بهشت بروند، یا از نبرد فرار کنند.

ابوبکر البغدادی داعشی ها را متحیر کرد اتاق خبر 24

یک منبع امنیتی در استان نینوای عراق فاش کرد که سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش به عناصر خودش ابلاغ کرده است که خود را منفجر کرده یا فرار کنند.

این منبع امنیتی به سایت السومریه نیوز گفت: ابوبکر بغدادی به والی ها و فرماندهان محلی خود در مناطق تحت کنترل این گروه در کرانه راست موصل و مناطق تلعفر و البعاج و دیگر مناطق عراق و سوریه دستوراتی داده و اختیارات خود را به آنها واگذار کرده است.

وی افزود: بغدادی عناصر داعش را مخیر کرده است که یا (به زعم خودش) به بهشت بروند، یا از نبرد فرار کنند.

 

 

 

سبزه عيد طرح Angry Birds

 



:: برچسب‌ها: ابوبکر البغدادی، داعش، متحیر، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

صداوسیما برای پخش صدای شجریان شرط گذاشت

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون صداوسیما درباره پخش صدای استاد شجریان از تلویزیون گفت: اگر از مواضع خود بعد از انتخابات 88 بازگشته ما صدای ایشان را پخش می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، مرتضی میرباقری در حاشیه نشست خبری مدیران شبکه‌های مختلف صدا و سیما درباره برنامه هفت گفت: ما علاوه بر برنامه هفت، برنامه‌های دیگری همچون چشم شب روشن و سینما دو داریم که دیدگاه‌های متفاوتی دارند اما باز هم معتقدیم باید برخی رویه‌های برنامه هفت اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا صداوسیما به موفقیت فرهادی نپرداخت، افزود: ما همان زمانی که خبر منتشر شد در برنامه فرمول یک خبر را پخش کردیم و در برنامه‌های مختلف هم که همچنان ادامه دارد به این خبر و موفقیت پرداختیم.

معاون سیما درباره ادامه پخش نشدن صدای استاد شجریان از صدا و سیما هم گفت: محمدرضا شجریان بعد از انتخابات 88 برای خودش یک منعی قرار داد که ما نمی‌توانیم صدایش را پخش کنیم. اگر ایشان از مواضع خود بعد از انتخابات 88 عدول کرده و بازگشته باشد و آن را اعلام کند ما صدای ایشان را پخش می‌کنیم.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

تایر هوشمندی که خود را پنجرگیری می کند!

 

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,تایر هوشمند

یک شرکت آمریکایی از تایری گوی مانند رونمایی کرده که به وسیله هوش مصنوعی کار می کند. این تایر با کمک نیروهای مغناطیسی به خودرو متصل می شود.

 به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، شرکت Goodyear طرح این تایر عجیب به نام Eagle ۳۶۰ Urban را ارائه کرده. همچنین این شرکت ادعا می کند تایر هوشمند قابلیت تشخیص شرایط مختف جاده ای (خیس  یا خشک بودن مسیر) را دارد و خود را با آن هماهنگ می کند.

 این شرکت امیدوار است تا تایر هوشمند خود را در خودروهای خودران به کار گیرد. ژان کلود کین مدیر بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقا در «گود یر» می گوید: تایری که تولید می کنیم  در حقیقت دارای یک مغز است. همچنان مجهز به پوسته ای بیونیک  با شبکه ای از حسگرها است. به همین دلیل تایر می تواند اطلاعات محیطی را جمع آوری کند.

تایر Eagle ۳۶۰ Urban علاوه بر جمع آوری اطلاعات محیطی می تواند با خودروهای دیگر، چراغ راهنمایی و سیستم های مدیریت حمل ونقل نیز ارتباط برقرارکند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

نه دولت به فیلتر تلگرام و اینستاگرام

 

  اخبار  اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,تلگرام و اینستاگرام

دولت روحانی هرگز موافق مسدود و محدود‌کردن فضای مجازی نیست بیش از ٦٠ درصد مردم در روستا‌ها‌ی کوچک ماهواره دارند و این نتیجه برخورد سلبی صرف خودمان بوده است.

 «ما فیلترینگ را دوست نداریم.» این جمله را شاید به همین صراحت از وزرای کابینه دولت تدبیر و امید نشنیده باشیم، اما ماحصل یک مرور کوتاه بر سال‌هایی که گذشت، بدون تردید، ما را به همین مفهوم ناگفته می‌رساند. در بحبوحه مخالفت با حضور ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، در شرایطی که کمتر از چندماه از فیلترینگ ناگهانی «وی‌چت» و بیش از ٦ سال از فیلترینگ شبکه محبوب «فیس‌بوک» می‌گذشت، حضور مستمر محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه، نخستین چراغ سبز دولت روحانی به شبکه‌های اجتماعی بود. وزیر همیشه خندان، با شروع مذاکرات برجام مردم را محق دانست که در جریان ریز جزییات اقدامات تیم دولت قرار بگیرند و برای این اطلاع‌رسانی از فیس‌بوک پرحاشیه شروع کرد.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

مرکز مطالعات واشنگتن مدعی شد؛

ایران، کشتی نظامی سعودی را هدف گرفت!

 

کشتی نظامی سعودی هنگام گشت زنی در دریای سرخ و در نزدیکی بندر الحدیده، توسط یک پهپاد هجومی مورد اصابت قرار گرفته است.

ایران، کشتی نظامی سعودی را هدف گرفت! اتاق خبر 24

قبل از مطرح شدن مسئله مذکور درباره هدف قرار گرفتن کشتی سعودی توسط ایران، روایت دیگری هم وجود دارد و آن اینکه کشتی سعودی با موشک ضدکشتی هدف قرار گرفته شده است.

مرکز مطالعات واشنگتن در مسائل خاور نزدیک مدعی شده است که می توان گفت که ایران طی مواجه با عربستان در آب های یمن اقدام به هدف قرار دادن کشتی نظامی سعودی کرده است.
 
بنا بر این گزارش، اخیرا یک کشتی نظامی سعودی در نزدیکی بندر الحدیده هدف قرار گرفته بود که مرکز مطالعات مذکور مدعی است که ایران به یک شناور اماراتی گم شده دست یافته بود و با آن کشتی نظامی سعودی را هدف گرفته است.
 
به نوشته رای الیوم، قبل از مطرح شدن مسئله مذکور درباره هدف قرار گرفتن کشتی سعودی توسط ایران، روایت دیگری هم وجود دارد و آن اینکه کشتی سعودی با موشک ضدکشتی هدف قرار گرفته شده است.
 
در همین حال هم روایت سومی وجود دارد مبنی بر اینکه کشتی نظامی سعودی هنگام گشت زنی در دریای سرخ و در نزدیکی بندر الحدیده، توسط یک پهپاد هجومی مورد اصابت قرار گرفته است.

 



:: برچسب‌ها: عربستان، ایران، جنگ کشتی ، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 

جوان 20 ساله‌ای، پس از سال‌ها زراعت و چوپانی و انجام کارهای سنگین و طاقت‌فرسا، لباس مردانه را از تن بیرون کرد و لباس زنانه پوشید.
 
او به اطرافیانش گفت: حالا دیگر موقع آن رسیده است که راز چندین ساله خود را فاش کنم. من دختر هستم و در این 20 سال به علت نداشتن سرپرستی دلسوز برای آن که کسی مزاحم من نشود، لباس مردانه می‌پوشیدم! اما حالا که به سن قانونی رسیده‌ام باید به خانه شوهر بروم و زندگی تازه‌ای را شروع کنم!
 
در حدود 13 سال قبل دو کودک خردسال که خود را با اسامی فاضل و علی اهل بلوچستان معرفی می‌کردند، از خانه خود گریختند و پای پیاده به طرف نقطه نامعلومی به راه افتادند.
 
این دو طفل که به علت فوت پدرشان دایی آنها سرپرستیشان را به عهده گرفته بود و به عللی آنها را آزار می‌داد و اذیت می‌کرد تصمیم گرفته بودند به دهکده دور افتاده‌ای بروند و کار کنند در حالی که سن کودک بزرگ‌تر از 9 یا 10 سال تجاوز نمی‌کرد.
 
سرانجام دو کودک سرگردان به قریه شریف واقع در منطقه کلید داغ گنبد کاووس رسیدند و در آنجا با اطلاع کدخدای قریه نزد یک‌نفر از کشاورزان به کار مشغول شدند.
 

سیزده سال تمام دوش به دوش کارگران در مزارع کار کردند و زحمت کشیدند و با آبرومندی کامل زندگی کردند تا این‌که چند روز پیش فاضل نزد همسر اربابش رفت و راز عجیبی را برای او فاش کرد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
 
خرید جنجالی استقلالی ها در تابستان از امروز بار دیگر در تمرینات این تیم آفتابی می شود تا استارت آماده سازی خود برای فصل بعد را بزند.

محمدحسین کنعانی زادگان یک خرید جنجالی که فصل بعد استقلالی می شود

 

جام نیـوز، محمدحسین کنعانی زادگان مدافع جوان استقلال بعد از طی کردن دوران نقاهت عمل جراحی از امروز تمرینات سبک خود را با این تیم از سر خواهد گرفت تا روند بهبودی اش وارد فاز جدیدی شود.



:: برچسب‌ها: محمدحسین کنعانی زادگان،نقل و انتقالات،ستقلال، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

باران کوثری: چون پای فعالیتهای اجتماعی ام ایستادم،تلویزیون ممنوع التصویرم کرد

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 باران کوثری به روزنامه شرق گفت:وقتی هنرمندی تصمیم می‌گیرد مسئولیت اجتماعی‌اش را همپای فعالیت هنری‌اش دنبال کند، نباید هراسی داشته باشد. خیلی وقت‌ها هم این عواقب از طرف دولت‌ها نیست و ممکن است از سمت عده‌ای از مردم پس زده شوی.

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

این دختر 13 ساله تهرانی پس از مرگ مادر و برادرش ناپدید شده است+عکس

 

  اخبارحوادث,خبرهای حوادث,حوادث روز

با گذشت ۶ سال از ناپدید شدن دختر نوجوان پس از مرگ مرموز مادر و برادرش، هنوز ردی از وی به‌دست نیامده و تیم جنایی در برابر یک معمای عجیب قرار دارد.

 به گزارش رکنا ، ماجرای مرگ مرموز مادر و پسر 10ساله 21مرداد سال 89فاش شد. زن خانواده به همراه پسر10ساله و دختر 13ساله‌اش به نام ریحانه در آپارتمانی در خیابان آیت‌الله کاشانی زندگی می‌کردند که با حضور پزشکی قانونی در محل مشخص شد که چند روزی ازمرگ مادر و پسر گذشته اما اثری از ریحانه دختر خانواده نبود.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

همبرگر طلای پسر حاکم دبی (عکس)

 

>تصاویری از "حمدان بن محمد" ولی عهد دبی  و پسر "محمد بن راشد" حاکم دبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که او را در حال سرو ساندویچ همبرگر با روکشی از جنس طلای 24 عیار نشان می‌دهد.

 حمدان بن محمد در جشنواره غذا در برج خلیفه، بلندترین برج جهان در دبی شرکت کرده بود که با حضور در غرفه رستوران "The Roadery" این ساندویچ طلایی را سرو کرد.

 

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,حمدان بن محمد

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,حمدان بن محمد


 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

بلندگویی که شبکه اجتماعی می شود

 

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,بلندگو

شرکت آمازون قصد دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ میلادی مدل جدیدی از بلندگوی هوشمند خود موسوم به اکو را عرضه کند که با استفاده از آن می توان با افراد دیگر در ارتباط بود.

 به گزارش مهر به نقل از کوارتز، کاربران اکو می توانند با صحبت کردن با این بلندگو از آن بخواهند که آنها را به فرد دیگری که از اکو استفاده می کند، مرتبط کنند تا این دو نفر با هم صحبت کنند. در واقع اکو قصد دارد برخی کارکردهای شبکه های اجتماعی را هم برای علاقمندان به وجود آورد.

آمازون به این منظور پلتفورمی موسوم به الکسا را طراحی کرده که به تدریج مورد استقبال دیگر شرکت های فناوری نیز قرار گرفته است. این شرکت اولین بار از الکسا در بلندگوی بی سیم اکو استفاده کرد و این محصول را به قیمت ۱۸۰ دلار روانه بازار کرد.

از جمله قابلیت های اکو می توان به جستجو در اینترنت، پخش اخبار و اعلام وضعیت آب و هوا، انجام برخی خریدهای آنلاین با دریافت فرامین صوتی و غیره اشاره کرد.

با استفاده از فناوری الکسا می توان طیف گسترده ای از وسایل برقی و لوازم خانگی را با فرامین صوتی کنترل و مدیریت کرد و آمازون در تلاش است با مذاکره با دیگر شرکت ها بر تعداد این نوع وسایل بیفزاید.

اگر چه سخت افزار بلندگوی اکو طی سال های اخیر تغییری نکرده، اما مدل جدیدی از این بلندگو موسوم به اکودات در مارس سال قبل عرضه شد که قیمت کمتری داشت.

گفته می شود در آینده می توان از این بلندگوهای هوشمند برای برقراری تماس های تلفنی هم استفاده کرد و برخی منابع خبری می گویند ممکن است در مدل های جدیدتر نمایشگری هم به اکو اضافه شود که تماس های ویدئویی را ممکن می کند. البته آمازون هنوز در مورد این اخبار اظهارنظری نداشته است.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

بارش بی‌سابقه برف پس از 80 سال در ایسلند+تصاویر

 

بارش بی‌سابقه برف پس از 80 سال در ایسلند مردم را شوکه کرد و باعث شد پیر و جوان به خیابان‌ها بیایند و در این فضای زیبا قدم بزنند.

به گزارش فارس، بارش بی‌سابقه برف پس از 80 سال در ایسلند مردم را شوکه کرد و باعث شد پیر و جوان به خیابان‌ها بیایند و در این فضای زیبا قدم بزنند. 

بر اساس گفته‌های هواشناسی و اظهارات مردم، از سال 1937 در ایسلند برفی به این شکل نباریده و مردم شاهد هیچ‌گونه بارشی که زمین را سفیدپوش کند، نبوده‌اند اما پس از 80 سال اکنون بارش 51 سانتی‌متری برف مردم را به هیجان آورده است. 

بارش برف که 24 ساعت طول کشیده موجب شد تمام فضاها مملو از برف شوند و رنگ سفید به خود بگیرند. 

 

هم‌چنین، در پی بارش سنگین برف در این کشور تمامی مسیرهای حمل و نقل با اختلال مواجه شده است و مدارس تعطیل شدند.

 

دمای هوا پایین آمده و به علت شدت بارش، بعضی از مناطق با قطع برق مواجه شده‌اند. تصاویری از این بارش بی‌سابقه را در زیر مشاهده می‌کنید. 

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید



:: برچسب‌ها: بارش بی‌سابقه برف پس از 80 سال در ایسلند+تصاویر ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 

فحشی چند حساب کردین؟!


«مسئولان مالیاتی برای سازمان لیگ فوتبال 40میلیارد تومان مالیات هشت ساله درنظر گرفتند!» این خبر سوژه کارتون امروز خبر ورزشی شده است.

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,سازمان لیگ

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

یک خانه با چاپگر سه بعدی به طور کامل چاپ شد

 

  اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,چاپگر سه بعدی

ساخت خانه با استفاده از چاپگرهای سه بعدی اتفاق تازه ای نیست، اما برای اولین بار کل یک خانه در محل اصلی ساخت با استفاده از چاپگر سه بعدی چاپ و راه اندازی شد.

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، تا به حال رسم این بوده که قطعات و اجزای خانه های سه بعدی به طور تکه تکه توسط چاپگرهای سه بعدی تهیه شده و به محل نصب و ساخت منتقل می شدند. اما این بار چاپگر سه بعدی در محل طراحی و ساخت خانه مستقر شد و کل این خانه را چاپ و آماده استفاده کرد.

 

شرکت Apis Cor سازنده این چاپگر سه بعدی است که دیوارهای بیرونی و درونی و سقف این خانه را با استفاده از چاپگر سه بعدی آماده کرده است و نتیجه نهایی این کار به وجود آمدن خانه ای بوده که در محیطی به مساحت ۳۸ متر مربع آماده استفاده بود.

 

ساخت این خانه در سرمای فصل زمستان در روسیه کار ساده ای نبوده و چاپ اجزای آن توسط چاپگر سه بعدی در سرمای منفی ۳۵ درجه سانتیگراد صورت گرفته است. به همین منظور چادر بزرگی برپا شد تا عوامل بتوانند در گرمای بیشتری به کار خود ادامه دهند.

 

Apis Cor به این منظور از فناوری خاص و منحصر به فردی استفاده کرده و چاپگر هم بعد از تهیه و چاپ خانه به دور خود با استفاده از یک جرثقیل از درون خانه به بیرون حمل شده است. هزینه ساخت خانه به این شیوه ۱۰ هزار و ۱۳۴ دلار بوده که رقم مناسبی برای یک خانه ۴۰ متری محسوب می شود.

 

 



:: برچسب‌ها: چاپگر، سه بعدی، پرینت، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

دختری که عجیب‌ترین سلفی جهان را گرفت


تصویر دختری که عجیب‌ترین سلفی جهان را گرفت

به گزارش جام جم آنلاین ب، در عکس سلفی که وی از خود گرفته است شبح یک مرد با یک کلاه و پیراهن رنگی در حالی که لبخند بر لب دارد، دیده می‌شود.

این دختر همراه پدربزرگ و برادرش از ماهیگیری برمی‌گشتند. آنها می‌گویند که هیچ‌کس دیگری در این سفر کوتاه همراهشان نبوده است و بنا بر ادعای این دختر در لحظه گرفتن عکس بجز پدربزرگ و برادرش هیچ‌کس دیگری در اطراف وی حضور نداشته است.

 

مادر هالی در این خصوص گفت: این عکس توسط دختر 13 ساله‌ام گرفته شده است. در حالی که پسرم پشت به دوربین در عقب خودرو دیده می‌شود، شبح یک مرد دیگر نیز در این عکس دیده می‌شود.

 

اخبار,اخبار گوناگون, دختری که عجیب‌ترین سلفی جهان را گرفت

 

 



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

نجمه خدمتی در رقابت جام جهانی دهلی نو هشتم شد

در ادامه رقابت‌های جام جهانی تیراندازی در دهلی، نجمه خدمتی در تفنگ 50 متر سه وضعیت بانوان هشتم شد.

 

 

 به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، در ادامه رقابت‌های جام جهانی تیراندازی در دهلی، نجمه خدمتی پس از راهیابی به فینال تفنگ 50 متر سه وضعیت، در جایگاه هشتم قرار گرفت. الهه احمدی نیز در این ماده بیست‌ویکم شد.

 در این بخش 31 تیرانداز حضور داشتند که تیراندازان چین، سنگاپور و آلمان به ترتیب اول تا سوم شدند.

 همچنین تیم میکس تپانچه بادی ایرانبا ترکیب الهام هریجانی و وحید گلخندان به عنوان دومین تیم راهی فینال این بخش شد.

 رقابت‌های جام جهانی تیراندازی از 4 الی 14 اسفندماه با حضور بیش از 450 ورزشکار از 45 کشور جهان در شهر دهلی هند برگزار می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: نجمه خدمتی، دهلی نو، ورزشکار، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
 
"این اقدام غافلگیرکننده احمدی نژاد علیه روحانی صورت گرفته است تا او را در سایه افزایش تنش میان دولت روحانی و ترامپ، به خشم آورد."

 

ز اقدام غافلگیرکننده احمدی نژاد علیه روحانی/ نزاع ها بالا گرفت

جام نیـوز به نقل از روزنامه الحیات، احمدی نژاد با نوشتن نامه ای به ترامپ، محافل سیاسی ایران را غافلگیر کرد.

 

به ادعای الحیات، این اقدام غافلگیرکننده احمدی نژاد علیه روحانی صورت گرفته است تا او را در سایه افزایش تنش میان دولت روحانی و ترامپ، به خشم آورد.



:: برچسب‌ها: غافلگیرکننده،اقدام،نزاع،الحیات ،روحانی،احمدی نژاد، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
 
 
هافبک پرسپولیس هنوز جوابی به پیشنهاد چینی ها نداده اما گفته می شود مبلغ ارائه شده به حدی است که او نمی تواند به راحتی قید آن را بزند.

فرشاد احمدزاده پیشنهاد وسوسه انگیز برای شماره 10 پرسپولیس

جام نیـوز، یکی از بازیکنانی که قراردادش تا پایان لیگ شانزدهم با پرسپولیس به اتمام می رسد فرشاد احمدزاده است که از هم اکنون با پیشنهادات خوبی مواجه شده است.

یکی از این پیشنهادات وسوسه انگیز مربوط به لیگ چین است. چشم بادامی ها در سال های اخیر سرمایه گذاری وسیعی در فوتبال داشته و ستارگان بزرگی را به کشور خود کشانده اند.



:: برچسب‌ها: فرشاد احمدزاده، نقل و انتقالات، پرسپولیس،جام ورزشی، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
ترکیبات شگفت انگیز برای آب کردن چربی پهلو
 
 
همانطور که می دانید اضافه وزن می تواند یکی از دلایل بروز انواع بیماری ها مخصوصا دیایت و بیماری های قلبی و عروقی باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، در ادامه 10 راه طبیعی و بسیار آسان برای آب کردن چربی های شکم و داشتن شکم و پهلوهایی صاف را به شما خواهیم گفت.



:: برچسب‌ها: شگفت انگیز ،آب کردن چربی پهلو، سیر، سرکه سیب، چای سبز، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

پاسخ کنایه‌آمیز فرخ‌نژاد به بهروز افخمی: آقا ما به‌ همه میگیم شما زدین/ عکس

 

حمید فرخ‌نژاد که دیشب در برنامه «هفت» توسط بهروز افخمی به سختی مورد انتقاد قرار گرفت، عصر امروز با انتشار یک عکس و متنی کوتاه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، حمید فرخ‌نژاد به سخنان شب گذشته بهروز افخمی در برنامه «هفت» واکنش نشان داد. 

این بازیگر در صفحه اینستاگرام خود عکسی با موبایلش منتشر کرد و در جملاتی کنایه آمیز در پاسخ مجری و منتقد برنامه سینمایی «هفت» نوشت: «حميد فرخ‌نژاد با موبايلش، شما با صدا و سيمای مملكت، آقا ما به همه ميگيم شما زدين.»

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 

زنبورهای عسل فوتبال بازی می کنند!


  اخبارعلمی,خبرهای  علمی,زنبورهای عسل

دانشمندان برای نخستین بار در تحقیقی نشان دادند حشرات می توانند مهارت های پیچیده را بیاموزند و آن را بهبود بخشند، در همین راستا آنها به زنبور عسل فوتبال آموختند!

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه کویین مری لندن  به زنبورهای عسل بازی فوتبال آموخته اند!

 محققان به زنبورها یاد داده اند با پرتاب کردن توپی زرد رنگ داخل یک سوراخ در زمین فوتبال، جایزه ای شیرین دریافت کنند.

 این مهارت پیش از این فقط در انسان ها، میمون و سگ ها و پستاندارانی مانند دلفین دیده شده بود.

 البته پیش از این نشانه هایی از مهارت های شناختی در زنبورها دیده شده بود و آنها می توانند فعالیت های ساده را انجام دهند.

 



:: برچسب‌ها: زنبور عسل، فوتبال بازی، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

11 ماه زندگی با دست‌های بریده شوهر +عکس

 

زن جنایتکار که برای سرقت با همدستی زن و مرد، همسایه‌اش را کشته و جسدش را تکه تکه کرده بود، در تازه‌ترین اعترافاتش راز قتل شوهرش را فاش کرد. زن 25 ساله پس از قتل شوهرش، دستانش را قطع کرد و 11 ماه در خانه نگه‌داشت.

 به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از نخستین روز اسفند امسال و به دنبال ناپدید شدن زن 22 ساله در ایرانشهر آغاز شد. ماموران در تحقیقات متوجه شدند، زن جوان با زنی به نام ناهید که در طبقه پایین خانه‌اش زندگی می‌کرد در ارتباط بوده است. ناهید همزمان با شروع تحقیقات قصد داشت به شیراز برود که ماموران او را دستگیر کرده و در بازرسی از خانه‌اش جسد تکه‌تکه شده زن 22 ساله در بالکن کشف شد.

 ناهید در بازجویی‌ها گفت: با همدستی دوستم به نام رقیه و برادرشوهرش پیمان نقشه سرقت طلاهای زن همسایه را طراحی کردیم. قرار بود پیمان به عنوان سارق وارد خانه من شود و با صحنه‌سازی طلاهای زن جوان و وسایل خانه را سرقت کند. زن همسایه با پیمان درگیر شد و سرش با میز برخورد کرد. بر اثر این ضربه جان باخت و برای بیرون بردن جسد، آن را تکه‌تکه کردیم که ماموران دستگیرم کردند.

  اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

با این اعترافات، دو همدست او دستگیر شدند و به همدستی در قتل و سرقت طلای مقتول به ارزش 15 میلیون تومان اعتراف کردند.



:: برچسب‌ها: زندگی، با دست بریده، زن جنایتکار، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

عجیب اما واقعی؛ خطر بیخ گوش ستاره پرسپولیس


  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی, فوتبال

به نظر می رسد مهاجم پرسپولیس در معرض خطری جدی قرار دارد.

 به گزارش کاپ، با اینکه باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی بعد از اتفاقات ابتدای فصل خیالشان از بابت شکایت نکردن آلانیا اسپور راحت شده بود، این باشگاه ترکیه ای بعد از چند ماه معادلات را بر هم زده و به فیفا شکایت کرد.

 

طارمی و نماینده اش همچنان اعتقاد دارند که فسخ قرارداد این بازیکن قانونی بوده و او می توانست در آن مقطع به پرسپولیس برگردد اما قطعا باشگاه ترکیه ای در چند ماه به مدارکی دست یافته که حالا به دنبال گرفتن غرامت است.

 

به نظر می رسد باید باشگاه پرسپولیس و طارمی این پرونده را جدی بگیرند تا مثل پرونده بازیکنان و مربیان خارجی دیگر دردسرساز نشود و بیخ پیدا نکند.

 

باید دید که ماجرای طارمی و پرسپولیس که در ابتدای فصل حواشی زیادی داشت، پایان خوشی پیدا می کند یا خیر.

 



:: برچسب‌ها: عجیب، واقعی، پرسپولیس، باشگاه ، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
مجموعه تلویزیونی «پایتخت۵» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری اواخر اسفند ماه در قبرس کلید می‌خورد.

به گزارش دیباچه، تصویربرداری سریال «پایتخت5» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری با مشارکت سازمان فرهنگی هنری اوج از اواخر اسفندماه در کشور قبرس آغاز می‌شود.

از «پایتخت۵» چه خبر؟

گروه تولید تا پایان خرداد ماه سال جاری مشغول به ضبط خواهند بود و بعد از قبرس به شهرک دفاع مقدس می‌روند.

 پیش‌تر قرار بود «پایتخت5» در روزهای ابتدایی اسفند ماه با حضور اغلب بازیگران اصلی در شهر آتن و نیکوزیا کلید بخورد و گروه تولید در لوکیشن‌های کنار دریا، اسکله، بازارهای قدیمی و سنتی،‌ هتل، کوچه‌ها و محله‌ها، مراکز خرید و… قصه فصل پنجم «پایتخت» را آغاز کنند.



:: برچسب‌ها: پایتخت5 ، دیباچه ، سیروس مقدم ، الهام غفوری، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

خبرخوش برای دانشجویان دکتری

 

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان داشت: در نظر داریم تا در سال آینده برای دانشجویان متاهل خوابگاه بسازیم و وام ازدواج را نیز افزایش دهیم. همچنین صندوق رفاه با بخش خصوصی بانک ها برای ساخت خوابگاه های دانشجویی مشارکت خوبی دارد.

 
به گزارش افکارنیوز، صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در یک مصاحبه تلویزیونی،با اشاره به اختصاص وام ویژه دکتری به تمام دانشجویان از سال آینده اظهار داشت: این وام تنها به دانشجویان روزانه تعلق می گیرد.
 
وی افزود: باز پرداخت این وام ها نیز در بعد از فارغ التحصیلی صورت می گیرد.
 
صدیقی ادامه داد: مهلت ثبت نام برای دریافت وام ویژه دکتری تا اول اسفند ماه پایان یافته  است اما در صورت تقاضا دانشجویان می توانند به معاونت دانشجویی دانشگاه مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.
 
رئیس سازمان امور دانشجویان بیان داشت: در نظر داریم تا در سال آینده برای دانشجویان متاهل خوابگاه بسازیم و وام ازدواج را نیز افزایش دهیم. همچنین صندوق رفاه با بخش خصوصی بانک ها برای ساخت خوابگاه های دانشجویی مشارکت خوبی دارد.
 
وی ادامه داد: این خوابگاه ها برای سال 97-98 قابل استفاده است.
 
صدیقی اظهار داشت: برای دانشجویان نخبه دکتری فرصت های تحصیلاتی خوبی فراهم شده است. تا پایان سال هزار و 500 دانشجوی دکتری از فرصت تحصیلاتی استفاده می کنند.



:: برچسب‌ها: دانشجو،خوابگاه،وام دانشجویی، آوای ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1395 | نظرات ()