نوشته شده توسط : نسرین

فردین خلعتبری:تتلو و ساسى مانکن در آشفته‌بازار سیاست-موسیقى ظهور مى‌کنند

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,فردین خلعتبری

فردین خلعتبری معتقد است؛ سیاسیون حاکم که در فضای هنر و به خصوص موسیقی تصمیم‌گیری می‌کنند باید دایره سلیقه و تجربه و گاهى دانش خود را افزون سازند و یا به هنرمند پیشرو زمانه خود‌، چشم‌بسته‌ اعتماد کنند. .

 به گزارش ایلنا، خلعتبری موسیقیدان و آهنگساز نیز همچون اکثر اهالی موسیقی نقدهایی جدی به عملکرد مسئولان در حوزه موسیقی دارد. او دیدگاه خود را در این زمینه در یک یادداشت آورده است:

«موضوع این است که ما مى‌دانیم چه نمى‌خواهیم اما طرز تفکر حاکمیت در هر دو جناح، هنوز درنیافته‌اند که ما چه مى‌خواهیم.

اقتصاددان به فکر رونق کار است و اندیشمند به فکر رونق فکر‌. پیشرفت اقتصادى تنها یک جهت دارد، پول بیشتر، ارزش کار و رفاه جامعه‌. فکر و اندیشه مثل اقتصاد نیست‌. فکر گاهى ارجاعاتى به ایده‌آل‌هاى شخصى دارد‌؛ و همین باعث می‌شود باور کنیم قرار نیست همه هم‌سو باشیم.

دولتمردان‌، زمانى با هنر کنار مى‌آیند که آن را از جنس احساس خودشان بیابند درحالى‌که هنر پیشرو گاهى از دریافت تجربى آنها فراتر می‌رود‌. هنرمندى که چشم به همراهى سیاسیون غیرفیلسوف دارد‌، براى جلب توجه آنان‌، باید هنرش را ساده و دیگر فهم کند‌. اینگونه هنر سبک مى‌شود.

بر این باورم که گاهى باید به سیاسیون حاکم دیکته کرد که شما از بعضى انواع هنر سر درنمى‌آورید و باید دایره سلیقه و تجربه و گاهى دانش خود را افزون سازید و یا به هنرمند پیشرو زمانه خود‌، چشم بسته‌! اعتماد کنید؛ و الا همواره باید چشمتان به دهان واسطه‌هایى باشد که کارشناس هنرى‌اند و از بازار هنر منتفع‌!‌

تتلو و ساسى مانکن پدیده‌هایى هستند که در آشفته‌بازار سیاست - موسیقى ظهور مى‌کنند و وضعیت بقیه سیاسیون هم خیلى بهتر از این نیست‌. هنر پیشرو فقط حوزه حال (عشق و حال) نیست، و در آن قیل و قال هم هست.

تا نگردى آشنا زین پرده...»

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

مجمع جهانی اقتصاد برای سومین سال پیاپی صنعت گردشگری ایران را به عنوان مقرون به صرفه ترین صنعت در جهان برای گردشگران خارجی اعلام کرد.
 
به گزارش ایرنا، این مجمع روز یکشنبه در گزارش شش ماهه خود امتیاز ایران در زمینه مقرون به صرفه بودن قیمت ها برای گردشگران خارجی را 66.6 برشمرد و جایگاه این کشور را قبل از کشورهای مهم برای گردشگری همچون مصر، مالزی، روسیه، ترکیه، یونان، اسپانیا، آمریکا، فرانسه و ایتالیا قرار داد.
 
10 کشور آخر این فهرست شامل پرو، استرالیا، دانمارک، سنگال، نروژ، ایسلند، باربادوس، انگلیس و سوئیس هستند. 
 
معیار سنجش مجمع جهانی اقتصاد برای قیمت های مقرون به صرفه، شامل مخارج رفت و آمد (قیمت های بلیت، تاکسی، سوخت و غیره) و هزینه های مربوط به مقاصد گردشگری (قیمت های اقامت در هتل، غذا، خدمات و غیره) بوده است.
 
ایران همچنین در زمینه برخورداری از منابع فرهنگی، تعداد اماکن طبیعی ثبت شده در میراث جهانی، گونه های شناخته شده حیوانی، مناطق محافظت شده و جذابیت سرمایه های طبیعی، رده سی و هشتم را در ارزیابی مجمع جهانی اقتصاد به خود اختصاص داد. 
 
ایران در این طبقه بندی از چند کشور اروپایی شامل جمهوری چک با رتبه 42، دانمارک با رتبه 43، مجارستان با رتبه 45، رومانی با رتبه 46 و نروژ با رتبه 47 پیشی گرفت.
 
 


:: برچسب‌ها: ایران ، گردشگری ، قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

مسافرت در زمان به کمک ریاضیات ممکن می شود

 

  اخبارعلمی,خبرهای علمی,ریاضیات

 به گزارش مهر به نقل از ساینس تایمز، یکی از اساتید دانشگاه بریتیش کلمبیا می گوید با استفاده از یک مدل ریاضی می توان دستگاهی برای مسافرت در زمان تولید کرد و از زمان حال به گذشته یا آینده منتقل شد.

بن تیپت استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا مدعی است مدلی ریاضی ابداع کرده که با استفاده از آن می توان یک دستگاه مسافرت در زمان طراحی کرد.

وی که استاد ریاضیات و فیزیک است به تازگی نتایج تحقیقات خود در مورد مسافرت در زمان را منتشر کرده است. او که از متخصصان نظریه نسبیت عام انیشتین نیز هست می گوید با ترکیب جزییات این نظریه با برخی اصول فیزیک و ریاضیات به فرمولی دست یافته که مسافرت در زمان را عملیاتی خواهد کرد.

تلاش برای مسافرت در زمان سابقه ای طولانی دارد و اولین بار در سال ۱۸۸۵ کتابی در این زمینه منتشر شد و در دهه های اخیر نیز بررسی های فراوانی در این حوزه انجام شده است.

در مدل ابداعی بن تیپت این تصور که فضا سه بعدی بوده و زمان این ابعاد را از یکدیگر جدا کرده رد شده و از وجود چهار بعد به طور همزمان سخن به میان آمده است. در قالب بعد چهارم می توان مجالی برای مسافرت در زمان به وجود آورد.

اگر چه ایده مسافرت در زمان، ایده ای قابل اثبات به نظر می رسد؛ اما هنوز مشخص نیست آیا واقعا می توان دستگاهی برای این کار اختراع کرد یا خیر. بن تیپت می گوید مطالعات خود در این زمینه را ادامه خواهد داد.



:: برچسب‌ها: مسافرت در زمان به کمک ریاضیات ممکن می شود ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

سربازان مجرد در اولویت اعزام به مناطق مرزی

  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , سربازان

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:مشمولان متاهل به مراکز آموزشی مرزی اختصاص داده نمی شوند و تنها در مراکز آموزشی بکارگیری می شوند که درشهرمحل سکونت همسرشان دارای رده خدمتی باشد .

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت پلیس، سرهنگ رحمان علیدوست بااعلام این خبر گفت: در راستای تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور خوشایند سازی خدمت سربازی، در تعیین مراکز آموزش کارکنان وظیفه متاهل تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به منظور تحکیم بنیان خانواده، مشمولان متاهل به مراکز آموزش مرزی اختصاص نمی یابند، مگر در مواردی که مشمول متاهل ساکن آن مناطق باشد که پس از طی دوره رزم مقدماتی به آن شهر اختصاص می یابد.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: کارکنان وظیفه متاهل به مراکز آموزش نیرویی اعزام می شوند که در شهر محل سکونت همسرشان دارای رده خدمتی باشد.

علیدوست گفت: مشمولان متاهل می بایست مدارک تاهل خود را به هنگام ثبت درخواست اعزام به خدمت به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ارائه و یا در دوره آموزش رزم مقدماتی ، مدارک مذکور را به مرکز آموزشی تحویل دهند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

مرگ پیرترین مرد اندونزیایی با 146 سال

 

  اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,

پیرترین مرد اندونزی با 146 سال سن که مسن ترین انسان این کشور جنوب شرق آسیا بود، درگذشت.

 به گزارش ایرنا؛ 'سودیمجو' که به عنوان 'مباح گوتو' شناخته می شد از اهالی 'سراگن' در جاوه مرکزی بود که روز یکشنبه پس از دو روز بستری شدن در بیمارستان درگذشت.براساس گزارش تارنمای 'دتیک' اندونزی، این پیرترین مرد اندونزی متولد سال 1870 میلادی، هرگز از بیماری بحرانی رنج نبرده است.

وی چهار همسر و 3 فرزند داشت که همه فوت کرده اند.

'مباح گوتو' پیش از مرگش در گفت وگو با 'جاکارتا پست' گفته بود: دیگر می خواهم بمیرم. همسران، فرزندان و خواهر و برادرم همه فوت کرده اند، اما خدا به من یک زندگی طولانی داد. من در زندگی با صبر و حوصله، سرنوشتم را از صمیم قلب قبول کردم.

تیمی از پزشکان محل اقامت مسن ترین مرد اندونزی روز دوشنبه پیش از خاکسپاریش برای انجام یک سری آزمایش 'ای.ان.ای' اقدام کردند.

پیرترین زن جهان نیز که یک مالزیایی بود هفته گذشته در حالی که 121 سال داشت، درگذشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

افشاگری یک بازیگر از یک اتفاق باورنکردنی در صحنه فیلمبرداری


امیرمحمد زند با انتشار تصویری در اینستاگرام مدعی شد که او را تهدید به مرگ کرده‌اند.

به  گزارش  ایلنا ؛ این بازیگر در توضیح این رویداد نوشت: «این عکس درست موقعى گرفته شده که شخصى حوالى مسجد سلیمان در حال تهدید من به مرگ بود جالب اینکه گروه تهیه و تولید کار صرفاً و تنها تماشا چى بودند. و جالبتر اینکه بجاى اینکه من شاکى باشم از نداشتن امنیت جانى وسط بیابان گروه عزیز ادعاى شکایت می‌کنند.

 

اگر لازم باشد در آینده همه چیز را به مطبوعات و مردم عرض خواهم کرد. لازمه بگم دلیل تهدید به مرگ شدنم تنها چند ثانیه تاخیر در عکس گرفتن با آن مثلا آدم بود درست زمانى که وسط تمرین سکانسم بودم.

 

افسوس و حیف از حرفه‌اى که هر روز بیشتر به قهقرا و ابتذال و بى‌نظمى و ...کشیده می‌شود و افسوس به عمر نزدیک به بیست ساله‌اى که براى این حرفه گذاشتم.»

 

  اخبار فرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,امیرمحمد زند

 

بستني ساز خانگي مجيك



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

جزییاتی از قتل مدیر گروه تلویزیونی GEM در ترکیه/ ترور با ۲۷ گلوله/ عکس


 شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری نوشت: مدیر گروه تلویزیونی GEM ساعتی قبل در دفتر کار خود در ترکیه به ضرب گلوله ترور شد.

  «فخرآور»، از عناصر ضدانقلاب و از نزدیکان سعيد كريميان، مدير گروه تلویزیونی GEM نیز خبر کشته شدن وی را تأیید کرده است.

همچنین ایران نوشت: تازه ترین گزارشها از قتل مدیر جم حاکی است که سعید کریمیان مدیر شبکه جم در منطقه نظامی ماسلاک و در مرکز خرید یونیک ترور شده است. طبث این گزارش ٢٧ گلوله به بدن وی شلیک شده است. همچنین یک نفر همراهش هم کشته شده است.

گفته می شود کریمیان در این ماشین ترور شده است؛

 

  اخبارفرهنگی  ,خبرهای فرهنگی ,قتل مدیر گروه تلویزیونی GEM

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

ثبت تار ایرانی در یونسکو / نام آذربایجان باید پس از ایران مطرح شود

  اخبارفرهنگی ,خبرهای فرهنگی, تار ایرانی

اواخر سال ۲۰۱۳ خبر ثبت ساز تار به عنوان میراث معنوی کشور آذربایجان در یونسکو اهالی فرهنگ و هنر ایران را شوکه کرد؛ اکنون پس از حدود ۴ سال و نیم از آن اتفاق، داریوش پیرنیاکان خبر از پیگیری ثبت تار ایرانی در یونسکو می‌دهد.

 به گزارش ایلنا؛داریوش پیرنیاکان (مسئول ثبت پرونده‌های ساز در یونسکو) گفت: پس از ثبت ساز تار به نام کشور آذربایجان من بسیار اعتراض کردم منتهی اواخر دولت آقای احمدی‌نژاد بود و میراث فرهنگی و سایر نهادهای دیگر در این قضیه پا پیش نگذاشتند و شکایتی را طرح نکردند.

این موسیقیدان در ادامه افزود: حتی همکاران ما هم در این زمینه هیچ کاری نکردند و عرصه را در اعتراض به ثبت تار توسط کشور آذربایجان در کمیسیون میراث معنوی یونسکو خالی گذاشتند و این برای من بسیار ناراحت کننده بود.

او همچنین عنوان کرد: در حال حاضر ما به دنبال این هستیم که تار خودمان یا همان تار ایرانی را در یونسکو به ثبت برسانیم و مشغول جمع‌آوری اسناد مرتبط با این موضوع هستیم تا به طوری جدی این موضوع را پیگیری کنیم. تقاضای ما این است که اگر تار ایرانی به ثبت رسید؛ محوریت با نام ایران باشد و آذربایجان در این ماجرا بعد از نام ایران قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

قیمت گوشت به مرز ۴۰هزار تومان رسید

  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,گوشت

بر خلاف وعده مسئولان معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و در شرایطی که رئیس ستاد تنظیم بازار مشغول فعالیت های انتخاباتی شده است قیمت گوشت گوسفندی شقه به مرز ۴۰هزار تومان رسید.

 به گزارش تسنیم، قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به مرز 40 هزار تومان رسید به‌طوری‌که امروز گوشت گوسفندی بدون دنبه شقه به‌قیمت 37 تا 39 هزار تومان در نقاط مختلف شهر تهران و در میادین میوه و تره‌بار به‌نرخ مصوب 35 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

همچنین برخی اوقات به‌شکلی نامرتب و کمتأثیر این محصول به‌نرخ دولتی 31 هزار و 500 تومان در برخی از میادین میوه و تره‌بار و در دو مرکز مربوط به وزارت جهاد کشاورزی عرضه می‌شود.

بنابراین گزارش، مسئولان دولتی معاونت امور دام و حتی بخش تأمین دام بخش خصوصی سال گذشته  وعده داده بودند که قیمت گوشت گوسفندی به‌صورت خودبه‌خود در فصل بهار کاهش می‌یابد اما این وعده شکل بی‌اساسی به خود گرفته است و قیمت این محصول نه‌تنها نسبت به شب عید کاهش نیافته است بلکه افزایش قیمت هزار تومانی در گوشت شقه داشته است.

 قیمت سایر قطعات لاشه گوسفندی نیز روند افسارگسیخته‌تری دارد به‌طوری که هر کیلو گوشت راسته تا 70 هزار تومان نیز در بازار به فروش می‌رسد.

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

احتمال سرگروهی استقلال حتی با شکست!

 

اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,احتمال سرگروهی استقلال حتی با شکست!

پیچیدگی و نتایج نزدیک گروه یک مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باعث شده تا استقلالی ها حتی با شکست در دیدار با التعاون شانس صدرنشینی داشته باشند. .

به گزارش ورزش سه، مساوی با الاهلی در بازی خانگی، راه صعود استقلال به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا را هموار کرد و استقلالی ها، تنها به تک امتیاز بازی مقابل التعاون نیاز دارند تا خود را بین 16 تیم نهایی لیگ قهرمانان ببینند.

اما شکست استقلال برابر التعاون، قدری می تواند معادلات گروه 1 لیگ قهرمانان آسیا را پیچیده کند. شاید در ابتدا این طور به نظر بیاید استقلال با توجه به پیروزی در بازی رو در رو مقابل لوکوموتیو و التعاون (در صورت عدم شکست با بیش از 3 گل) به طور قطع بالاتر از این تیم ها قرار می گیرد یا در صورت هم امتیاز شدن با الاهلی در پایان دور گروهی، استقلال با توجه به شکست در برابر این تیم، شانسی برای سرگروهی ندارد اما حالتی ممکن است برای این گروه پیش بیاید که تمام معادلات بازی های رو در رو را به هم بریزد و چه بسا استقلال در صورت هم امتیازی با الاهلی هم بالاتر از این تیم قرار بگیرد و یا اینکه لوکوموتیو با وجود شکست از استقلال در بازی رو در رو و فاصله 3 امتیازی که اکنون وجود دارد، جایگاهی بهتر از این تیم کسب کند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

هیس؛ آنها درس و مشق می‌خواهند چه کار؟

   اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , کودکان کار

یک هفته پیش گفته شد که محل جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان پلمپ شد.

دقیقا یک هفته پیش بود که خبر رسید جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان پلمپ شد. در پاسگاه نعمت آباد؛ جایی که کودکان کار فارغ از هر آنچه در اجتماع اتفاق می افتد یک روزشان را خالی می کردند تا به درس و مشق شان برسند. همان هایی که در سایر روزها محرومند و اگر زیر چرخ اقتصادی له نشوند خانواده هایشان نمی توانند گذران زندگی کنند. همان هایی که یک جو غیرت دارند و آرزویشان این است که با همین درس خواندن های هفته ای یک بار دکتر و مهندس شوند و به رویایی که در سر دارند برسند.

 

جمعه اما برای آنها روز بدی بود.خیلی هایشان حتی خبر را نشنیده بودند.وقتی طبق عادت راهی مدرسه شان شدند تا دو - سه ساعتی درس بخوانند دیدند آنجا را پلمپ کرده اند.وقتی می گوییم مدرسه تصور این نباشد که همه چیز مدرن است،نیمکت های درست و حسابی دارد و تخته وایت برد و ... اینجا همه چیز حتی از زمان دهه شصت هم ساده تر است و گاهی پیش آمده که بچه ها روی زمین درس بخوانند.در هر صورت کاخ آرزوهای آنها فرو ریخت وقتی پلمپ را دیدند.در خیال شان چه چیزها که نپرورانده بودند.فعلا درس و مشق تعطیل است،کودکان به کارتان برسید که .واجب تر از سوادتان است!



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

سن مغز می‌تواند مرگ را پیش‌بینی کند

 

  اخبار علمی ,خبرهای  علمی ,سن مغز

محققان امپریال کالج لندن با انجام آزمایش‌هایی در رابطه با سن بیولوژیک به نتایج شگفت‌انگیزی دست یافته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیواطلس، دو سال قبل محققان موفق شدند با انجام آزمایش‌هایی بر روی 150 ژن فعال در خون سن بیولوژیک را اندازه بگیرند و در همان مقطع انجام این کار با انجام آزمایش بر روی نمونه ادرار امکان‌پذیر شد.

 حال محققان دانشگاه انگلیسی موفق شدند با استفاده از اسکن‌های ام.آر.آی و الگوریتم‌های یادگیرنده سن بیولوژیک را محاسبه کنند. روشی که در صورت تایید می‌تواند کار را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر کند.

 این روش در اصل از سال 2010 آغاز شده و در طی این سال‌ها تکمیل و به روز شده است. الگوریتم‌ مورد استفاده در این تحقیق، با استفاده از بررسی غشای مغز می‌تواند میزان کلی از دست رفتن ماده سفید و خاکستری مغز را که با بالارفتن سن افزایش می‌یابد، پیش‌بینی کند.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1396 | نظرات ()