نوشته شده توسط : نسرین

کوهی که از دل آن سنگ های تخم مرغی بیرون می‌آید

اگر تاحالا در مورد کوهی که تخم مرغ می‌گذارد چیزی نشنیده اید، پس حتماً چیزی هم از صخره های مرموز Chan Da Ya در چین نشنیده اید. این صخره ها هر ۳۰ سال سنگ هایی به شکل تخم مرغ بیرون می دهند! با الی گشت همراه باشید.

کوهی که تخم مرغ می‌گذارد

این کوه در منطقه ی Qiannan Buyi چین و در استان Guizhou قرار گرفته است و مدت ها است که جغرافی‌دان و زمین شناس ها را دچار سردرگمی کرده است. این صخره ها ظاهرشان صاف نیست و سنگ های گرد و بیضی شکل و شبیه به تخم مرغ از سطح آن ها بیرون زده است. این سنگ های تخم مرغ شکل به مرور بیرون می آیند و در نهایت هم کاملاً‌ از صخره بیرون می افتند. طبق گفته های مردم بومی این منطقه،‌ حدود ۳۰ سال طول میکشد تا این سنگ ها از صخره کاملاً‌ جدا شوند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

این ماده شاید بهره هوشی نوزادتان را پایین بیاورد

این ماده شاید بهره هوشی نوزادتان را پایین بیاورد
جدیدترین تحقیقات می‌گوید زنان بارداری که در معرض فلوراید بیشتری هستند، احتمال اینکه نوزادانی با بهره هوشی (آی‌کیو) کمتری به دنیا بیاورند، بیشتر است.

به گزارش بهداشت نیوز، یک ماده معدنی طبیعی موجود در پوسته زمین بوده و به طور گسترده در طبیعت پراکنده است و برخی از مواد غذایی و منابع آب حاوی فلوراید هستند. این نتیجه گیری در ادامه تحقیقات گسترده‌ای است که اولین نوع در این زمینه بخصوص محسوب می‌شود و در کشورهای کانادا، امریکا و مکزیک انجام شده است.

 در همین راستا محققان داده‌های اطلاعاتی بر روی ۳۰۰ مادر و کودک مکزیکی را تجزیه و تحلیل کرده‌اند و نتایج نشان داده،  هر ۰.۵ میلی‌گرم غلظت فلوراید در هر لیتر ادرار زن باردار در آینده و بعد از تولد فرزند او بهره هوشی بچه متولد شده را پایین آورده است.

 در همین راستا دانشمندان هشدار داده‌اند فلوراید می‌تواند برای رشد مغزی جنین در دوران بارداری مادر خطرناک باشد.

 

كليد هوشمند كولر آبي



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

«مرگ» مرموز در چاه ۱۰ متری

  اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث

مردی که به طرز مشکوکی به داخل چاه ۱۰ متری سقوط کرده بود، جان خود را از دست داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ بعدازظهر 22 شهریور ماه جاری مردی دوان دوان و درحالیکه زخمی به نظر می‌رسید خودش را به چند جوان رساند و از آنها برای نجات دوستش کمک خواست.

 

این مرد اعلام کرد دوستش در یک چاه سقوط کرده و نیاز به کمک دارد.

 

لحظاتی بعد آتش‌نشانان و مأموران انتظامی کلانتری 135 آزادی در محل حادثه (زیرپل شهید ستاری) حاضر شده و مشغول خارج کردن مردی شدند که به داخل چاه ده متری سقوط کرده بود.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 

گوش پاک کنی که جنجال به پا کرد!/عکس

 

عکسی از جاستین هافمن عکاس حیات وحش، از یک اسب دریایی در اعماق اقیانوس که گوش پاک‌کنی را با خود حمل می‌کند. این عکس توجه بسیاری از رسانه‌ها را به آلوده شدن محیط‌های بکر جلب کرده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون, گوش پاک کنی که جنجال به پا کرد

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

زنان بیشترین قبولی‌های کنکور 96/پذیرش بیش از 378 هزار داوطلب در کنکور سراسری

 

  اخبار دانشگاه  ,خبرهای   دانشگاه  , کنکور 96

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرفته شدن بیش از 378 هزار داوطلب در کنکور سراسری 96 خبر داد و گفت: داوطلبان تا 20 مهر 96 فرصت دارند اعتراض خود را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص نتایج نهایی اعلام کنند. 

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: فهرست اسامی تعداد 378 هزار و 706 نفر پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال 96 دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی از ساعت 20:15 شب گذشته 24 شهریورماه 96 بر  روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

افراد گیاهخوار بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند

 

  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی, گیاهخوار

طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد گیاهخوار در مقایسه با افراد گوشتخوار و دارای رژیم غذایی متعادل قراردادی، در معرض ریسک بالاتر ابتلا به افسردگی قرار دارند. 

به گزارش  مهر، محققان دانشگاه بریستول انگلستان با مطالعه حدود ۱۰ هزار نفر در جنوب غربی انگلستان دریافتند افراد گیاهخوار دو برابر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند چراکه کمبود ویتامین و مواد معدنی می تواند تاثیر منفی بر سلامت روان شان داشته باشد.

 

طبق نتایج این مطالعه مشخص شد ۳۵۰ شرکت کننده گیاهخوار در مقایسه با افراد گوشتخوار دارای میانگین بالاتر نمره در زمینه افسردگی بودند.

 

در مقایسه با گوشت، رژیم غذایی گیاهی حاوی مصرف ویتامین B۱۲ کمتر و همچنین مصرف بیشتر مغزیجات آجیلی حاوی اسیدهای چرب امگا-۶ است، که هر دو این موارد با افزایش ریسک مشکلات سلامت روان مرتبط هستند.

 

بعلاوه، حدود ۵۰ درصد از افراد مطلقاً گیاهخوار و ۷ درصد افراد دارای رژیم غذایی گیاهی با کمبود ویتامین B۱۲ مواجه هستند. ویتامین B۱۲ در گوشت قرمز یافت شده و نقش مهمی در تاثیر بر خلقیات فرد دارد.

 

طبق این گزارش، سایر فاکتورهای احتمالی مربوط به میزان بالای فیتواستروژن ها (استروژن که به طورطبیعی در حبوبات یافت می شود) است که عمدتا در رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و سویا وجود دارد.

 

محققان فاکتور دخیل دیگر را مصرف کمتر غذاهای دریایی دانسته که با ریسک بیشتر بروز علائم افسردگی مرتبط است.

 

به گفته محققان، فقدان یک رژیم غذایی متعادل می تواند بر ابتلا به افسردگی تاثیر گذارد.

 

 

 

ست مرغ آمين



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

ابتکار: نرخ بیکاری در زنان تحصیلکرده نسبت به آقایان 2 تا 3 برابر است

 

 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,معصومه ابتکار

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بخش خصوصی سازمان‌های مردم‌نهاد و شهرداری‌ها برای رسیدگی به مسائل زنان سرپرست خانوار باید با هم همکاری و تعامل داشته باشند و امیدواریم با حضور دکتر نجفی شهردار تهران بتوانیم تعامل بیشتری را با بخش‌های دولتی داشته باشیم تا جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار عصر امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که با حضور شهردار تهران، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: اشتغال و کارآفرینی باید با هماهنگی دستگاه‌ها و ستاد ملی زن و خانواده که در این زمینه مسوولیت جدی دارند، انجام شود و ما در دولت دوازدهم به طور ویژه در این موضوع پیش می‌رویم.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه 40 درصد تولیدات محصولات کشاورزی یا مستقیم به دست زنان و یا با واسطه آنها تولید شده است، گفت: بایستی درخصوص اشتغال زنان تحصیلکرده برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم زیرا این مساله تبدیل به مطالبات جدی شده است. در حقیقت آمار زنان تحصیلکرده در استان تهران و بسیاری از استان‌ها رو به افزایش است و نرخ بیکاری در زنان تحصیلکرده نسبت به آقایان دو تا سه برابر است.

 

وی افزود: کاری که امروز در این نمایشگاه انجام شده توجه به یکی از کانون‌های آسیب اجتماعی است که بحث زنان سرپرست خانوار است و در قانون برنامه ششم توسعه ماده «80» بند «3» به صورت مشخص به ساماندهی مسائل زنان سرپرست خانوار و توان‌افزایی آنها اشاره دارد.

 

ابتکار در پایان اضافه کرد: نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشیم آن است که اگر عنوان این اقدام، اقدام ملی است بسیار انتخاب درستی است چون جایگاه شهرداری حمایت از اقداماتی است که در حد ملی ثمربخشی دارد.

 

در ادامه این مراسم فهیمه فیروزفر مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز گفت: یکی از خروجی‌های ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نمایشگاه زنان و تولید ملی است و یکی از خروجی‌های این نمایشگاه اشتغال و مشاغل خانگی است که شهرداری تهران آنها را در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌دهد تا این افراد خودشان توانمند شوند.

 

وی ادامه داد: زنانی را که توانمند شده‌اند برای اخذ مدرک فرستاده‌ایم ولی نتوانستیم وام خوداشتغالی برای آنها بگیریم. همچنین شبکه‌ای به وجود آمده است که زنان توانمند و برند شوند. در حقیقت 3024 زن سرپرست خانوار نمایشگاه را پشتیبانی می‌کنند و برخی هم کارگاه دارند.

 

وی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: قرار است از 5 کتاب زنان سرپرست خانوار رونمایی شود.

 

 

 

 

عينك Ray.Ban



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
 

ادعای جنجالی بازیکن 20 میلیاردی الاهلی درمورد پرسپولیس!

 

ادعای جنجالی بازیکن 20 میلیاردی الاهلی درمورد پرسپولیس!

بازیکن برزیلی الاهلی تاکید کرد که هدف این تیم باز کردن زود هنگام دروازه‌ تیم فوتبال پرسپولیس و ارائه بازی هجومی است.، لئوناردو یکی از گران‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه الاهلی به شمار می‌آید. این بازیکن برزیلی نزدیک به 20 میلیارد تومان هزینه روی دست الاهلی گذاشت. او در دیدار رفت برابر تیم فوتبال پرسپولیس یکی از بهترین بازیکنان میدان بود و توانست برای نماینده عربستان هم گل زیبایی به ثمر برساند.

او قبل از دیدار برگشت، گفت‌: تیم فوتبال پرسپولیس نشان داد که تیم قویی است. هدف ما این است که از همان ابتدا بازی را هجومی شروع کنیم و به گل برسیم تا صعود آسانی به دور بعد داشته باشیم.

 

بالن آرزو



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

سود سهام عدالت

ارزش ریالی سهام عدالت در بازار هریک میلیون، حدود ۲ میلیون تومان است ولی در حال حاضر امکان خرید و فروش این سهام در بازار وجود ندارد.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به پایان شهریور ماه و موعد پرداخت سری اول سود سهام عدالت به مشمولین، در روزهای اخیر شاهد باز شدن سامانه سهام برای ورود وراث و ارائه شماره شبای متوفیان هستیم که با این وجود علاوه بر مشمولین در قید حیات، متوفیان نیز مشمول دریافت سود می‌شوند.

در این بین علاوه بر متوفیانی که تا آذر سال 1395، 2 میلیون متوفی از میان مجموع کل مشمولین سهام عدالت با ارائه شماره شبا از سوی وراث خود مشمول دریافت سود سهام عدالت می‌شوند که شرط ورود به سامانه سهام عدالت برای این افراد داشتن برگه اصل انحصار وراثت است که پس از واریز سود به حساب شخص متوفیان با داشتن برگه انحصار وراثت، وراث می‌توانند سود مشمول را از بانک دریافت کنند. 


حداقل سودی که شرکت‌ها به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت خواهند کرد ۳۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که ‌این مقدار را بین ۴۹ میلیون مشمول سهام تقسیم خواهد شد؛ این شرکت‌ها به مدت 8 ماه یعنی از اواخر تیرماه تا ابتدای اسفندماه فرصت داشتند که از بین این شرکت‌ها فقط شرکت هلدینگ خلیج فارس به جهت اینکه هنوز مجمع آنها تشکیل نشده  تا پایان مهرماه فرصت دارند که سود مشمولان سهام عدالت را بپردازند.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

دانشجویان رشته کامپیوتر حساب‌های بانکی مردم را خالی می کردند

 

دانشجویان اخراجی رشته رایانه که با همدستی چند تبهکار سابقه دار، سناریوی کلاهبرداری‌های کلان از حساب‌های بانکی مردم را طراحی واجرا کرده بودند با ردیابی‌های تخصصی مأموران پلیس استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

  ایران نوشت:سرهنگ محمد اقبالی -رئیس پلیس «فتا»ی استان البرز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با  ایران  گفت: این تبهکاران دست‌کم بیش از 500 میلیون تومان از این طریق به جیب زده‌اند که همچنان نیز تحت بازجویی قرار دارند.به گفته وی، رسیدگی به این پرونده از اواخر پارسال و به‌دنبال اعلام شکایت چند نفر از شهروندان در دستور کار قرار گرفته بود.

Image result for ‫هک حساب‌های بانکی مردم را خالی می کردند‬‎

آنها می‌گفتند کارت‌های عابربانک نزد خودشان است اما تمام موجودی حساب هایشان برداشت شده است.بدین‌ترتیب تیم ویژه‌ای از کارآگاهان برای رمزگشایی از این ماجرای عجیب وارد عمل شده و مأموران در جریان تحقیقات سه ماهه، بالاخره با ردیابی‌های تخصصی موفق به دستگیری تبهکارانی شدند که این سرقت‌ها را طراحی واجرا کرده بودند.‌ بدین‌ترتیب پنج مرد و دو زن در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند. فرامرز، حبیب، هاشم، تقی، شاهین و دو زن به نام‌های هانیه و مژگان، پس از دستگیری توسط پلیس فتا پرده از راز کلاهبرداری‌های نیم میلیارد تومانی خود برداشتند.

 

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: در بازجویی‌ها متوجه شدیم اعضای این باند با هویت جعلی در یک دکه فعالیت داشته و همزمان با فروش مایحتاج مردم که اغلب‌شان مسافران گذری بودند، سناریوهای خود را اجرا می‌کردند. در ظاهر این افراد فروشندگان ساده‌ای به نظر می‌آمدند اما وقتی به‌طور ناگهانی در این دکه قفل شد و فروشندگان پا به فرار گذاشتند، مشخص شد تعدادی از آنها دانشجویان اخراجی رشته رایانه بوده‌اند که از طریق دستگاه کارت خوان و سایر تجهیزات تخصصی، از کارت‌های عابربانک و مشخصات فنی مشتری‌ها کپی‌برداری کرده و پس از دسترسی به حساب‌های مشتریان موجودی آنها را به سرقت می‌بردند. بعد هم با پول‌های بادآورده سکه و طلا می‌خریدند بدون اینکه صاحبان اصلی کارت‌های عابر بانک از سرقت‌ها مطلع شوند. اگر چه همه اعضای باند شناسایی و دستگیر شده‌اند اما یک نفر از آنها قبل از دستگیری از کشور خارج شده که تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

 

سه نفر از اعضای باند نیز دارای سوابق متعدد کیفری هستند و پیشتر به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده بودند.

 

 



:: برچسب‌ها: دانشجویان رشته کامپیوتر حساب‌های بانکی مردم را خالی می کردند ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

حضور مجید انتظامی در تلویزیون پس از 38 سال

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مجیدانتظامی

دومین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «اُبوایست» ساخته امیرصادق محمدی روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

در این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» مجید انتظامی و امیرصادق محمدی کارگردان مستند «اُبوایست» به عنوان مهمان در استودیو برنامه حضور خواهند داشت. پس از پخش این مستند ۷۰ دقیقه‌ای نیز محمدتقی فهیم و مهدی خوشگو به نقد و بررسی این اثر خواهند پرداخت.

 «اُبوایست» به معنی نوازنده ساز «اُبوا»، از سازهای تخصصی مجید انتظامی است و این مستند پرتره‌ای از مجید انتظامی است که به کارگردانی و نویسندگی امیرصادق محمدی در مرکز مستند سوره تولید شده است.

 «به اضافه مستند» به تهیه کنندگی محمد حسین میری، کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای علی صدری نیا ساعت ۲۰:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

رضایت می‌دهم دخترم را سالم دادم و جنازه‌اش را گرفتم!

 

  «پدر یکی از جان باختگان اردوی دانش آموزی: با 8 میلیون می خواستند از من رضایت نامه بگیرند.» این خبر سوژه علی میرایی در نیشخط شده است.

 

  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی ,کاریکاتور

 



:: برچسب‌ها: رضایت می‌دهم دخترم را سالم دادم و جنازه‌اش را گرفتم! ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

شهرزاد؛ داستان عشقی ممنوعه که در تلویزیون جایگاهی ندارد

 

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال شهرزاد

مهدی کرم‌پور به مناسبت انتشار قسمت جدید سریال شهرزاد یادداشتی را درباره این اثر نوشته است.

 به گزارش ایران آنلاین،  مهدی کرم‌پور کارگردان سینما و خالق آثاری همچون «چه کسی امیر را کشت» و «پل چوبی» با انتشار یادداشتی در دهمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد به این سریال پرداخت.

 

کرم‌پور درباره این سریال می‌نویسد:«شهرزاد» تصویری از عشقی ممنوعه است که در تلویزیون جایگاه ندارد. این درام از نظر سوژه و پوشش در تلویزیون نمی‌توانست به نمایش درآید، از همین‌رو در شبکه نمایش خانگی ساخته شد، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و سود آوری را تجربه کرد.

 

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال شهرزاد

 

اگرچه برای کارگردانی حرفه‌ای مثل حسن فتحی فرقی نمی‌کند برای تلویزیون کار کند یا شبکه نمایش خانگی؛ او برای مردم کار می‌کند و یک هنرمند حرفه ای است که بر اساس مولفه‌های هر رسانه‌ای به‌خوبی می‌داند چگونه باید عمل کرد.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

تک آرزوی تنها زن رفتگر ایران

 

 

 

  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , تنها زن رفتگر ایران

 

نارنجی پوش شهر پیش قلعه، شبیه بقیه نارنجی پوش​های کشورمان نیست. او تنها زنی است که جارو به دست خیابان‌ها را تمیز می​‌کند؛ زنی مهربان، صمیمی و سخت کوش که با وجود همه مشکلات، سرسختانه پای کاری که انتخاب کرده ایستاده و از انتخابش پشیمان نیست. 

به گزارش جام​ جم ؛ صغری خانی شهرآباد را حالا خیلی​ها با عنوان تنها بانوی رفتگر در کشور می‌شناسند. برای دیدن او باید 688 کیلومتر راه را برویم تا شهرستان مانه و سقلمان در استان خراسان شمالی و بنشینم؛ پای حرف‌های زنی که نان آور چند خانواده است.

 

خانم خانی شهرآباد، چند ساله هستید؟

تازه 61 ساله شده‌ام.

 

چند سال است که به این شغل مشغولید؟

الان دیگر 13-14 سالی می​شود.

 

چطور شد این کار را انتخاب کردید؟

به خاطر شرایط اقتصادی‌ای که داشتیم مجبور بودم که کار کنم و درآمد داشته باشم، چون شوهرم از کار افتاده شده و درآمدی ندارد. بعد چون ما نه زمینی داریم نه سرمایه‌ای به فکرم رسید که این کار را انجام بدهم. آن موقع شهرداری برای نظافت خیابان‌ها به رفتگر نیاز داشت. من دیدم این کار از من برمی‌آید رفتم و از مسئولان خواستم اجازه بدهند من این کار را انجام بدهم. اولش مخالف بودند اما وقتی شرایط زندگی و نیازمالی‌ام را دیدند موافقت کردند.



:: برچسب‌ها: تک آرزوی تنها زن رفتگر ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

کودن ترین پرنده جهان +تصاویر

 

با کودن ترین پرنده جهان که نمی تواند درست راه برود آشنا شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این جهان پهناور بسیاری از موجودات وجود دارند که زیبایی بی نهایتی به آن بخشیده‌اند و با رنگ‌های خود زیبایی را به چشمان همه هدیه می‌دهند اما این پرنده کودن ترین پرنده نامگذاری شده است و آن هم علت دارد. پرنده‌ای که در تصویر می‌بینید به «غاز آبی» یا «کودن آبی» مشهور است. این پرنده به نام کودن مشهور است چون نمی‌تواند صاف راه برود، هر دفعه که به پاهای خود نگاه می‌کند، تعجب می‌کند و خیلی راحت شکار می شود.

 

 

اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون,کودن ترین پرنده جهان

 

 



:: برچسب‌ها: کودن ترین پرنده جهان +تصاویر ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

اکسیژن زمین در ماه کشف شد


  اخبارعلمی ,خبرهای علمی, اکسیژن

یک کاوشگر ژاپنی موفق به کشف اکسیژن متعلق به زمین در ماه شد. 

به گزارش  مهر، به نقل از فیوچرزم، دانشمندان معتقدند این امکان وجود دارد که بتوان نمونه اکسیژنهای بیشتری متعلق به میلیاردها سال پیش در ماه را پیدا کرد که این می تواند پاسخی روشن به پرسشهای زیادی در ارتباط با اتمسفر باستانی زمین باشد.

 

محققان از سالها پیش می دانستند که در ماه اکسیژن وجود دارد اما حالا یک کاوشگر ژاپنی که SELENE نام دارد موفق به کشف آن شده است و از آنجا که اساس اکسیژن کشف شده به زمین مربوط می شود جذابیت دو چندانی برای دانشمندان پیدا کرده است.

 

گروهی از دانشمندان دانشگاه اوزاکا موفق به کشف اکسیژن در ماه شده و جزئیات آن را در ژورنال تخصصیNature Astronomy منتشر کرده اند.

 

به باور آنها، این کشف نه تنها گوشه های پنهایی از گذشته چند میلیارد سال پیش زمین را بازگو می کند، بلکه حالا می توانیم با درک بهتری درباره اتمسفر ابتدایی زمین و نظریه مربوط به انتقال اکسیژن زمین به ماه صحبت کنیم.

 

برای حدود ۵ روز در هر ماه، قمر طبیعی زمین توسط لایه مگنتوسفر زمین در برابر بادهای خورشیدی محاظفت می شود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که در این مدت یونهای اکسیژن از زمین راهی ماه شده و در لایه های سطحی خاک و صخره های آن مستقر می شوند.

 

تلاشهایی از نوع کشف اکسیژن در ماه با این هدف صورت می گیرد که راه برای کلنی سازی بر روی این جرم فضایی هموار شود. گفته می شود ژاپن تا سال ۲۰۳۰ فضانوردی را راهی ماه خواهد کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

کوتاه قد ها به این بیماریها مبتلا نمی شوند!

 

قد افراد یک واقعیت بیولوژیک ساده است که اشخاص می‌توانند کمی آن را تغییر دهند، اما این خصوصیت ممکن است بر سرنوشت شما تاثیرگذار باشد، بدون آن که شما آن را درک کنید.

نبض ما– شاید خیلی از افرادی که قدبلند ندارند، با شنیدن این خبر نظر خود را در مورد ظاهرشان عوض کنند. تحقیقاتی که روی ۸هزار مرد انجام شده، نشان می‌دهد قد کوتاه یکی از نشانه‌های داشتن عمر طولانی است.

افرادی که قدشان از ۱۵۷سانتی‌متر کمتر است، بیشترین طول عمر در بین همه گروه‌های سنی دارند. به‌نظر می‌رسد وجود یک ژن خاص در بدن که در دوره رشد مانع بلند شدن قد می‌شود، می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.

 

 

قد بلند

کوتاهی قد نه‌تنها عمر را طولانی می‌کند، بلکه احتمال ابتلا به انسولین و سرطان را هم کاهش می‌دهد. به‌طور متوسط کوتاه‌ها نزدیک به دو سال بیشتر از بلندقدها عمر می‌کنند.

خطرات قدبلند فقط محدود به مردان نیست و می‌تواند زنان را هم هدف قرار دهد. تحقیقات نشان می‌دهد زنان قدبلند بیشتر از خانم‌های دیگر به بیماری سرطان دچار می‌شوند.

دانشمندان آمریکایی اعلام کردند زنان قدبلندی که به سن یائسگی رسیده‌اند با احتمال بیشتری ممکن است به بیماری سرطان مبتلا شوند. در حقیقت به ازای هر ۱۰ سانتی‌متر بلندتر بودن قد از میزان متوسط، احتمال دچار شدن به این بیماری تا ۱۳درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

 

کوتاه قد بلند قد

گزیده شدن توسط حشرات

محققان دریافته‌اند پشه‌های اسکاتلندی تمایل بیشتری به گزیدن افراد بلندقدتر و چاق‌تر دارند. افراد بلندقدتر به دلیل تولید دما، رطوبت،‌ دی‌اکسید کربن و سایر ترکیبات شیمیایی، هدف جذاب تری برای حشرات هستند.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
                                                                       دروازه بان ایرانی دستگیر شد!
 

دروازه بان ایرانی دستگیر شد!

متهم دستگیر شده توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادعا می کند دروازه بان تیم نفت تهران است و او را به جای معتاد گرفته اند.

به گزارش پارس نیوز، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر همزمان با اجرای طرحی در سه سرکلانتری خرده فروشان و معتادان متجاهر شهر تهران را شناسایی و دستگیر کردند. در حاشیه اجرای این طرح فردی که مدعی بود، معتاد نیست خواستار گفت و گو با خبرنگار میزان شد. این فرد با بیان اینکه ورزشکار است و تاکنون مواد مخدر مصرف نکرده است، گفت: من دروازه بان تیم نفت تهران هستم.

در ادامه گفت و گو میزان با این فرد را می خوانید.

خودت را معرفی کن

مهرداد( نام مستعار) هستم.

به چه جرمی دستگیر شدی؟

من بیگناهم، من ورزشکار هستم و اشتباهی در بین معتادان دستگیر شد.

اشتباهی؟

من دروازه بان تیم نفت تهران در یکی از رده های سنی هستم و فوتبال بازی می کنم.

پس چرا در طرح جمع آوری معتادان و خرده فروشان دستگیر شدی؟

در محله آریاشهر با دوستانم بودم که ماموران به آنجا آمدند و دو معتاد فرار کردند، در این حین نمی دانم چه شد که مرا به عنوان معتاد خرده فروش مواد مخدر، دستگیر کردند.

حرف آخر

من معتاد نیستم. فقط به خاطر قد بلند و نوع پوششم قیافه غلط اندازی دارم. امیدوارم زودتر آزاد شده و به تمرینات برگردم. من سال آخری است که در این رده بازی می کنم و به زودی به یک رده بالاتر می روم. نمی خواهم آینده ام تباه شود.

دزدگير جادويي درب و پنجره



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 

الهه کولایی

الهه کولایی به فرایند آقازاده سالاری به جای جوان گرایی اعتراض کرد.

به گزارش مشرق،  الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح طلب با انتشار توئیتی نوشت:

منظور از جوان گرایی مدیریت کشور مدیر شدن فرزندان و وابستگان مدیران مادام العمر نیست.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

کتک خوردن مهران مدیری از حراست تالار وحدت

 

 

 کتک خوردن مهران مدیری از حراست تالار وحدت

فرهنگ > سینما - مهران مدیری بعد از 15 سال در گفتگویی زنده گفت که به دلیل ممنوع‌الکاری، بازی در نقش اصلی فیلم «ضیلفت» مسعود کیمیایی را از دست داده است.

به گزارش پارس نیوز،  شامگاه دوشنبه 6 شهریور ماه مهران مدیری مهمان برنامه زنده ستاره سینما با اجرای کیوان کثیریان و همراهی امیر پوریا بود. این برنامه که به صورت زنده و با حضور تماشاگران در پردیس سینمایی کوروش و پیش از اکران فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» اجرا شد مدیری پاسخگوی سوالات مجریان برنامه بود.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 

حجاج ایرانی

اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با ایجاد کمپین "سعودی نمی‌خریم" از مردم و حجاج ایرانی درخواست کردند از خرید کالاهای سعودی خودداری کنند.

به گزارش مشرق، سبحان فلاح مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به راه‌اندازی کمپین "سعودی نمی‌خریم" از سوی این تشکل دانشجویی، اظهار داشت: این کمپین توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همزمان با اعزام حجاج به عربستان با هدف ایجاد فرهنگ استفاده از کالای ایرانی راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز این کمپین از فرودگاه امام بود که دانشجویان با حضور در ترمینال با حجاج صبحت کردند که با توجه به خیانت‌های آل‌سعود از سال 66 تاکنون و مسائلی که امروزه برای مسلمین پیش آورده، با حضور در سفر حج سوغات از این کشور خریداری نکنند.

این فعال دانشجویی با اشاره به استقبال صورت گرفته از این کمپین توسط حجاج ایرانی، گفت: بنا داریم پس از اعزام حجاج این کمپین را در بین مردم نیز ترویج کنیم تا مردم کالاهایی را که در عربستان تولید و یا در سود آن مشارکت دارند، تحریم کنند.

 

 

گردنبند طرح love



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

شاه ماهی استقلال بختیار دوم می شود؟

سلسله خرید های منصوریان به نظر می رسد به بختیار دوم ختم می شود و داریوش اول همان بختیار دوم است.

 

به گزارش افکارنیوز، بختیار رحمانی وقتی به استقلال پیوست، منصوریان از یک خرید بزرگ نام برد و قرار بود این بازیکن از راه بیاید و در استقلال اوج هنرنمایی اش را به نمایش بگذارد.

رقم قرارداد بختیار رحمانی نشان می داد که در استقلال روی او حساب کرده اند و البته نیم نگاهی هم به تیم ملی داشت.

بازی ها که آغاز شد بختیار هر روز بدتر از دیروز روزگار سپری کرد تا جائیکه عذر وی را از استقلال خواستند و تا مدتها مثال خرید های بد استقلال به همراه حسین کنعانی زادگان شد.

فشاری که منصوریان تحمل کرد باعث شد او در این فصل در خرید هایش دقت بیشتری کند اما درعمل اینچنین نبود.

حربه رقیب منصوریان در تیم قرمز پوش پایتخت باز هم جواب داد و پس از اظهار تمایل پرسپولیس برای به خدمت گرفتن داریوش شجاعیان از تیم فوتبال گسترش فولاد به ناگاه علی منصوریان خیز بلندی برای جذب این بازیکن انجام داد و با یک رقم نسبتا نجومی در فوتبال ایران او را به خدمت گرفت.

2.5 میلیارد تومان برای رضایتنامه و پول یک فصل داریوش شجاعیان یعنی رقم چشمگیری که باید از هر پاس او منتظر گل بود و با هر شوت 3 امتیاز برای استقلال ذخیره می کرد اما چنین نشد و داریوش همانند بختیار فقط یک پاس داد آن هم در موقعیتی که حساس نبود تا مرد ازبک با یک شوت از راه دور دروازه تراکتور را باز کند.

سلسله خرید های منصوریان به نظر می رسد به بختیار دوم ختم می شود و داریوش اول همان بختیار دوم است.

امیدواریم داریوش شجاعیان حداقل اندازه پولی که برایش هزینه شده مفید باشد تا سلسله منصوریان در همان بختیار اول خلاصه شود.

منصوریان فقط 180 دقیقه فرصت دارد تا از خرید هایش بهترین استفاده را ببرد در غیر اینصورت با حکم امپراطوری هیئت مدیره سلسله اش در استقلال منقرض می شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

مبلغ پرداخت سود سهام عدالت چقدر است؟

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان آمادگی لازم برای واریز سود سهام به مشمولین را دارد و احتمالاً تا پایان شهریور ماه این امر محقق خواهد شد.

مبلغ پرداخت سود سهام عدالت چقدر است؟

به گزارش افکارنیوز، جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت به مشمولین اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی آمادگی لازم برای واریز سود سهام به مشمولین را دارد و احتمالا تا پایان شهریور ماه این امر محقق خواهد شد.

به گفته وی میزان مبلغ سود سهام مشمولین هنوز مشخص نشده است.

سبحانی با اشاره به اینکه مشمولینی که پس از ارائه شماره شبا متوفی شده‌اند، سود دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: مشمولینی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه و تایید آن را دریافت، ولی در این ظرف زمانی متوفی شده باشند سود دریافت خواهند کرد و جز ۴۷ میلیون و ۲۰۰ نفر مشمول زنده سهام عدالت به شمار خواهند آمد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر حساب متوفی بعد از فوت مسدود شده باشد، تکلیف سود مشمولین سهام چه خواهد شد، گفت: بررسی شماره شبای مشمولین در زمان ارائه شماره حساب صورت خواهد گرفت و مجددا بررسی در این باره انجام نمی‌شود به همین دلیل سود سهام عدالت متوفیان این مدت نیز به حساب آنها واریز خواهد شد و سازمان خصوصی‌سازی مسئولیتی در قبال پرداخت یا عدم پرداخت این سود به وارث توسط بانک نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

موبر برقي تاچ



:: برچسب‌ها: سهام عدالت شبا سازمان خصوصی‌سازی واریز سود سهام عدالت ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

نگاهی به زندگی روزمره­‌ی بیل گیتس؛ کسی که عاشق چیزبرگر است و هر شب ظرف­‌ها را می‌­شوید..

ثروتمندترین فرد در جهان هر روز پس از برخواستن از خواب چه کارهایی انجام می‌­دهد؟

به گفته نشریه فوربس، ثروت بیل گیتس بالغ بر ۲/۸۵ میلیارد دلار است که او را به ثروتمندترین فرد روی زمین تبدیل کرده است.

از زمانی که زمام امور مایکروسافت را در سال ۲۰۰۶ واگذار کرد، بیل گیتس خود را وقف بنیاد بیل و ملیندا گیتس کرده است؛ بنیادی که هزینه‌ی سازمانهای خیریه و تحقیقاتی را تامین می‌کند.

زندگی روزمره‌ی وی اغلب شلوغ و متنوع است، چنانچه به سرتاسر جهان سفر می‌کند و ابتکارات جدیدی را راه‌اندازی می‌کند.

در اینجا نگاهی داریم به برنامه روزانه­‌ی زندگی بیل گیتس، ثروتمندترین فرد روی زمین:

گیتس ادعا می­کند که از خوردن غلات شکلات شرکت Cocoa Puffs لذت می­برد، اما همسرش، ملیندا، به دانش‌آموزان دبیرستان بِتسی لاین گفته که او معمولاً از صبحانه فرار می­کند.

اگر تصمیمی برای مسافرت نداشته باشد، بیل گیتس روز خود را با بازدید از املاک مدینا در واشنگتین شروع می­کند. برآورد می­شود که این عمارت تا سال ۲۰۱۶ ارزشی معادل ۱۲۴ میلیون دلار داشته باشد.

به گفته نیویورک تایمز، اگر به سال ۲۰۰۸ برگردیم، گیتس پس از بیدار شدن از خواب بر روی تردمیل ورزش می­کرد، در حالی که به تماشای دی وی دی­‌هایی از سریال Great Courses از شرکت Teaching می‌­پرداخت.



:: برچسب‌ها: بیل گیتس, ثروتمند ترین, رندگی بیل گیتس, زندگی, زندگی خصوصی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

این ازدواج ممنوع است!

هنوز هم می‌توان مردان و زنان سپیدموی زیادی را دید که وقتی بحث ازدواج جوانی پیش می‌آید می‌گویند: «چه کسی بهتر از پسرخاله، پسرعمو، دخترعمو یا دخترخاله و…؟ ازدواج فامیلی

نبض ما-آنها هنوز هم معتقدند اگر وصلت با غریبه سر بگیرد، چطور باید کینه‌ای که عمو، عمه یا خاله به دنبال این ازدواج به دل گرفته‌اند، برطرف کرد؟

تا همین چند دهه اخیر عروس و دامادها با واژه ای به نام آزمایش قبل از ازدواج آشنا نبودند اما امروزه انجام آزمایش قبل از ازدواج جزو ضروریات است. ازدواج فامیلی

این آزمایش ساده و ارزان بسیاری از مشکلات زن و شوهرها را قبل از اینکه وارد زندگی زناشویی شوند مشخص می کند. مهم تر اینکه جلوی تولد نوزاد با ناهنجاری های جنینی را می گیرد. نیما مسیحا خواننده‌ی ایرانی پاپ، قربانی یکی از همین ازدواج ها است.

ماجرا از این قرار است که نیما مسیحا، خواننده خوش‌صدایی که از سال ۶۹ فعالیت هنری خود را آغاز کرده و در سال ۷۸ با خواندن تیتراژ فیلم «دست‌های آلوده» به‌صورت حرفه‌ای وارد عرصه موسیقی پاپ شده، پرده از راز بیماری مادرزادی‌اش برداشته است: «اولین بار است که این مطلب را بیان می‌کنم. دوست ندارم مردم به‌ دلیل این موضوع به من ترحم کنند. سال‌های زیادی است که درگیر یک مشکل چشمی هستم. این بیماری باعث کم‌بینایی من شده است. به همین دلیل نمی‌توانم رانندگی کنم و به راحتی از خیابان بگذرم.

نیما مسیحا

همچنین باید در کنسرت‌هایم تمام ترانه‌ها و سمفونی‌ها را حفظ باشم زیرا قادر به روخوانی نیستم. گاهی حتی دوستانم از من دلخور می‌شوند و می‌گویند نیما خودخواه است؛ ما را می‌بیند و سلام نمی‌کند، در حالی که نمی‌دانند من با چشم‌هایم قادر به تشخیص چهره آنها از فاصله دور نیستم…» او در ادامه گفته است که بیماری‌اش یک مشکل مادرزادی به نام «فوندوس فلاوی ماکولاتوس» است که به‌دلیل ازدواج فامیلی پدر و مادرش ایجاد شده.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

99 درصد از میکروب‌های بدن انسان هنوز ناشناخته‌اند!

 

  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی ,میکروبیوم

محققان دانشگاه "استنفورد" طی انجام یک پژوهش جدید دریافتند که 99 درصد از میکروب‌های موجود در بدن انسان هنوز هم ناشناخته هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، تعداد زیادی از میکروب‌ها در بدن انسان سکونت داشته که علم اطلاعات بسیار کمی درباره اغلب آنها دارد.

 در واقع، تحقیقات جدید استنفورد در مورد قطعات خارجی دی.‌ان.‌ای DNA که در بدن انسان در گردش است، نشان می‌دهد که 99 درصد از میکروب‌های موجود در داخل بدن ما برای علم کاملا ناشناخته هستند.

 این کشف ابتدا به صورت تصادفی و زمانی که این تیم روش‌های کم تهاجمی را برای پیش بینی اینکه بدن بیمار یک اندام پیوندی را رد می‌کند یا خیر، به دست آمد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 

عکس | کشف کندوی عسل غول‌آسا در سقف کاذب حمام یک خانه

 

 یک زوج در شهر «لیسترشایر» انگلیس یک کندوی عظیم عسل را در سقف خانه‌شان پیدا کردند. این زوج با چکه کردن «عسل» از سقف حمام خانه متوجه وجود کندوی عسل غول‌آسا شدند.

 خانه محل سکونت این زوج مربوط به قرن هجدهم میلادی بود. این کلونی کندوی عظیم عسل خود را در سقف حمام خانه ایجاد و به تولید عسل پرداخته بودند.

 

 اخبارگوناگون ,خبرهای گوناگون  , کندوی عسل

 

 اخبارگوناگون ,خبرهای گوناگون  , کندوی عسل

 

 اخبارگوناگون ,خبرهای گوناگون  , کندوی عسل

 



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
کودک ایرانی در کتاب درسی خود یاد می‌گیرد مطیع و سر به زیر باشد. در حالی که نگاه کودک چینی به اطراف است و کودک آلمانی یک حرکت و نگاه رو به جلو و هدف مند دارد...

 

 عصر ایران- علیرضا عابدین (روان شناس) در پژوهشی به بررسی و تحلیل داستان‌های کتاب فارسی کلاس اول در ایران و مقایسه آن با داستان‌های کتاب زبان کلاس اول در دو کشور شرقی و غربی یعنی چین، به عنوان نماینده فرهنگ جمع‌گرا و آلمان، به عنوان نماینده فرهنگ فردگرا پرداخته  است.

او به این منظور تمامی داستان‌های کتاب فارسی اول ابتدایی در ایران، شامل ۵١ داستان منتشر شده در سال ١٣٩١، همچنین ۴۴ داستان از داستان‌های کتاب کلاس اول چین و ٢۶ داستان از مجموعه چهار کتاب کلاس اول آلمان را به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب کرده است.
Image result for ‫کودک ایرانی آموزش می بینند‬‎


 در این پژوهش، تحلیل روان‌شناختی با استفاده از یکی از معتبرترین آزمون‌های فرافکن تحلیلی - یعنی آزمون اندریافت موضوع که یکی از مناسب‌ترین آزمون‌ها برای تحلیل داستان است - انجام گرفته تا مشخص شود چه موضوعاتی در قالب تم اصلی داستان، چه نیازها و چه فشارهای محیطی توسط این کتاب های درسی به کودکان القا می‌شود و این موضوعات چه تفاوتی در دنیای شرق وغرب دارند.

 نتایج این پژوهش نشان می دهد نیازهای «پیروی » و اطاعت در ایران، «پیشرفت » در آلمان و «مهرورزی » در چین، سه نیاز اول و اصلی در سه کشور هستند. نیاز به «پیروی » و اطاعت  به دو نوع «تسلیم » و «احترام » تقسیم شده است.

 پرتکرارترین نیاز در ایران، «پیروی » از هر دو نوع و البته در بیشتر موارد از نوع «تسلیم » و در چین و آلمان فقط از نوع دوم یعنی «سپاس گزاری » است.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

4 سالگی تلگرام و 2 هدیه برای مردم ایران

 

تلگرام باعث افزایش تساوی و عدالت در بخش های مختلف جامعه و در زمینه فعالیت های اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و ... می شود.رنامه اینترنتی موبایلی تلگرام 4 ساله شد. این برنامه توسط دو برادر روس ایجاد شد. آنها برای اداره تلگرام شرکتی را در آلمان تاسیس کردند و هم اکنون در این کشور مستقر هستند. 
در حال حاضر تلگرام در ایران دهها میلیون عضو دارد. بعد از صداوسیما، تلگرام فراگیرترین رسانه موجود در ایران است.
درباره تلگرام می توان به چند نکته اشاره کرد: 

-  تلگرام هم اکنون به صورت همزمان محتوای مکتوب، عکس و فیلم، صدا و ... منتشر می کند. تلگرام با انعطاف پذیری بالا و به صورت نسبی، ارزان ، حجم بالا و متنوعی از اطلاعات را در اختیار دامنه گسترده و متنوعی از مخاطبان قرار می دهد. 

 
 
4 سالگی تلگرام و 2 هدیه برای مردم ایران
 
 
-    تلگرام باعث شد دامنه استفاده از گوشی هوشمند، اینترنت و اینترنت موبایلی افزایش یابد. این موضوع به معنی افزایش آگاهی و ارتباطات میان بخش های مختلف ایرانیان و ساکنان ایران است. 
 
-    تلگرام دو هدیه به ایرانی ها داد.
 
اول: امکان گفتگوی جمعی آزادانه و بدون خط قرمزهای سلیقه ای و  در فضایی با مخاطبان حداکثری (بیشتر از هر حزب و گروه و انجمن و تشکل) 
 

دوم: امکان داشتن رسانه برای همه (یعنی برای تک تک انسان ها) بدون نیاز به مجوز و به راحتی و آسانی و ارزان ترین شکل ممکن 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 قبل از صبحانه مسواک بزنیم یا بعد از آن؟!

 

عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان، بر ضرورت مسواک زدن قبل از صبحانه تاکید کرد و گفت: استفاده از نخ دندان نیز از خراب شدن دندان ها پیشگیری می کند.

قبل از صبحانه مسواک بزنیم یا بعد از آن؟!

دکتر مرتضی بنکدارچیان در کنگره دندانپزشکی نقش جهان در ارتباط با موضوع پروتز دندان اظهار داشت: پروتز در واقع عضو مصنوعی بوده و برای افرادی که یک چند دندان یا تمامی دندان های خود را از دست می دهند، می توان استفاده کرد.

وی افزود: از این روش می توان به صورت روش‌های قدیمی یا جدید همچون ایمپلنت دندان های از دست رفته را جایگزین کرد.

عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان عنوان کرد: ماندگاری استفاده از روش‌های ایمپلنت، طولانی مدت و حدود ۲۰ سال بوده و شاید از مجموع هزار بیمار تنها ۵ نفر از آنها دچار مشکل شوند اما در مجموع با این روش فرد زیبایی وعملکرد دندان طبیعی را بدست می آورد و درواقع روش مطمئنی است.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 

زیباترین امضا در گینس + عکس

 

هر فردی امضای مخصوص خود را دارد و شکل این امضاها با هم تفاوت دارد. می توان گفت؛ امضای هر شخص به نوعی معرف شخصیت اوست.

 برخی از افراد امضای انحصاری دارند به نحوی که کپی برداری از آن سخت و گاه غیر ممکن است. اما آیا زیباترین امضای جهان را می‌شناسید؟

 امضایی که در ادامه می‌بینید متعلق به یک فرد سودانی مقیم عربستان، زیباترین امضای جهان و در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

 

  اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,زیباترین امضا در گینس

 

 

كفش دخترانهNIKE مدل SANA



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

دو پرسپولیسی ممنوع‌التصویر شدند

 

 خبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , مایلی کهن و مهدی مهدوی کیا

 

به گزارش خبرآنلاین؛ تقابل مسعود شجاعی و احسان حاج صفی با نماینده رژیم صهیونیستی حواشی و واکنش های زیادی به همراه داشت. محمد مایلی کهن و مهدی مهدوی کیا دو پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس از جمله افرادی بودند که از این دو لژیونر ایرانی حمایت کردند.

 از همین بابت گفته می شود محمد مایلی کهن به دلیل مصاحبه اش با روزنامه شهروند و همچنین مهدی مهدوی کیا به دلیل اظهارنظرش درباره دو کشور لبنان و سوریه، تا اطلاع ثانوی ممنوع التصویر شده اند.

 

 

 

ساق دست با طرح تاتو



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

آیا سیستم کنترل آسمان ایران هک شده بود؟

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,هواپیما

به گزارش ایسنا، هرچند با اطلاع‌رسانی شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری مشخص شد این اتفاق از پیش برنامه ریزی شده بود و اتفاق غیر منتظره‌ای در جریان آن به وقوع نپیوسته است، اما نگرانی مسافران تا زمان عادی شدن دوباره تمام پروازها ادامه پیدا کرد.

 

ساعتی پس از این اتفاق دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی تهران اعلام کردند روند پروازها در این دو مجموعه به شکلی عادی در جریان است و اتفاق غیر منتظره‌ای در این زمینه رخ نداده است.

 

ارتقای سیستم مرکز کنترل فضای کشور اتفاقی بود که تاخیرهای روز گذشته را باعث شد، موضوعی که از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام شده و به گفته وی هرگونه خبر مبنی بر هک شدن یا رخ دادن حادثه در این حوزه به شکلی جدی تکذیب می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 هنرمند پیشکسوتی که دست فروشی شد/عکس

 

در گوشه‌های این شهر شلوغ آدم‌هایی هستند که روزگاری برای خودشان شناخته شده بودند و نان هنرشان را می‌خوردند، اما چرخ روزگار همیشه به یک شکل نیست.

 

به گزارش افکارنیوز،  در ابتدای گزارش کمی به عقب برگردیم؛ کمی یعنی پنج سال! ۱۱ بهمن ماه سال ۹۱ در تالار وحدت مراسم افتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برگزار شده است، به رسم همیشه برنامه‌های تقدیر و تجلیل در این آئین هم برپاست؛ این‌بار سه نقاش پیشکسوت که در زمان گذشته سردر سینماها را نقاشی می‌کردند، روی صحنه می‌روند و مورد تقدیر قرار می‌گیرند. آن‌ها روزگارانی که صنعت چاپ به شکل امروزی نبوده، پوستر فیلم‌ها را در ابعاد بزرگ نقاشی می‌کردند تا بالای سینماها نصب کنند، خدا می‌داند هرکدامشان چهره چند بازیگر ایرانی و خارجی را با هنرشان ثبت کرده‌اند. منوچهر قاضی‌زاده، اکبر شیرافکن و عباس شقاقی سه نقاشی هستند که تقدیر می‌شوند و هدیه‌ای هم به رسم یادگار از مراسم دریافت می‌کنند.

کات ... این‌جا تابستان سال ۹۶ است، بساطش را کنار مترو پهن کرده بود، چند نقاشی رنگ روغن که روی هم تلنبار شده‌اند. طرح‌های ساده‌ای دارند، آسمان آبی و خورشیدی که نورش را بی‌دریغ پخش کرده یا گلدان های گلی که در رنگ گلدان و تعداد گل‌های داخل آن با هم تفاوت دارند. کنار بساطش می‌ایستم و می‌پرسم: «کار خودتان است؟» و در جواب یک «بله» خیلی آرام می‌شنوم. لبه پله نشسته و به سختی روی پاهایش می‌ایستد تا با من هم‌کلام شود.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

تاریخی‌ترین تصمیم برانکو برابر الاهلی (عکس)

 

برانکو ایوانکوویچ یکی از بزرگترین تصمیمات خود را در دیدار برابر الاهلی با خروج مهدی طارمی و جایگزین کردن گادوین منشا صورت گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی کروات سرخپوشان با کسب تساوی ارزشمند برابر الاهلی عربستان اکنون امیدوار به دیدار برگشت و زنده نگه داشتن شانس صعود سرخ‌هاست.

پرسپولیس در شرایطی که در دیدار رفت که به نوعی جدال میزبانی آنها نیز محسوب می‌شد با دو گل از حریف عقب افتاده بود، در نهایت توانست با دو گل شجاع خلیل زاده و گادوین منشا بازی را به تساوی بکشاند تا امیدواری بزرگ همچنان در کنار آنها باشد. 

مهدی طارمی به عنوان برترین گلزن پرسپولیس در این رقابت‌ها علیرغم تلاش زیاد نتوانست راهی به دروازه الاهلی پیدا کند و بهترین فرصت ایجاد شده نیز توسط او با عکس العمل فوق العاده دروازه بان حریف راهی کرنر شد. در نهایت برانکو تصمیم بزرگی اتخاذ کرد و منشا را مامور حضور در زمین  کرد. این در حالی بود که تصور می‌شد با حضور احتمالی این مهاجم نیجریه‌ای، علی علیپور از زمین خارج شود، برانکو اما تصمیم دیگری را دنبال کرد که حاصل آن دو پاس گل و یک گل ارزشمند بود. علیپور با ادامه حضور خود در ترکیب دو پاس گل ارزشمند را به نام خود ثبت کرد و منشا نیز گل تساوی این تیم را رقم زد تا تاریخی ترین تعویض برانکو اینچنین رقم بخورد. تعویضی که می‌تواند در صورت کسب نتیجه لازم در بازی برگشت و ادامه حضور این تیم منتهی به هدف بزرگی که در ذهن آنها در لیگ قهرمانان است، شود. 


عکس: امیرحسین خیرخواه - مسقط

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهريور 1396 | نظرات ()