نوشته شده توسط : نسرین

عبدالجبار کاکایی شاعر مشهور به سریال معمای شاه انتقاد کرد.

به گزارش عصرخبر، این شاعر معروف با انتشار عکسی از این سریال نوشت: «دلقك تر از معماي شاه همين معماي شاهه نمايش پادشاه رواني و بي عقلي كه حتي حفظ ظاهر هم بلد نيست ، له له نوكري مي زنه، لفظا توطئه عليه مردم را اعلام مي كنه .

 نمايش باليودي زشت و زيبايي كه تلاش مي كنه به عوام زدگي دامن بزنه ، چشم اندازي كه سيماي رسمي از آن مردم رو رصد مي كنه بي شباهت به تريبونهاي وعظ سنتي و اتاقكهاي قرائت بيانيه پاياني تظاهرات تشريفاتي نيست ، آدم بد هاي اين دوريال تلويزيوني بي گفتگو گاو پيشاني سفيدند، فهم نازل از شعور ملي و درك نارس از محيط ، اسباب اتلاف سرمايه شده است چند قسمت را من حيث كنجكاوي ديدم كاش مي شد غرامت وقت تلف شده را گرفت»



شاعر مشهور: «معمای شاه»، دلقک است! (+عکس)

 



:: برچسب‌ها: انتقاد ، عبدالجبار کاکایی ، معمای شاه ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
وقتی برخی مدیران و مربیان به جای پناه بردن به علم روز، پشت بازوهای لیدرهای قوی پیکر قایم می شوند ودر صفحه های مجازی سرگرم فحاشی به رونالدو و مسی هستیم سهم ما از فوتبال چیزی بیشتر از تماشای دیدار رئال مادرید و کاشیمای ژاپن نخواهد بود.

عصرایران؛ احسان محمدی_ وقتی علی پروین با جام قهرمانی بازی های آسیایی پکن به تهران برگشت و گفت دیگر حریف تیم های شرق آسیا نمی شویم، آنها با جت پرواز می کنند ما با موتورگازی. حرفش لابه لای سوت و کف ها برای آن قهرمانی شیرین گم شد. بعضی ها هم گفتند «علی آقا» از این شوخی ها زیاد می کند!

یکسال بعد پاس با فیروز کریمی در 1991 قهرمان باشگاه های آسیا شد و حالا 2016 هم دارد تمام می شود و هیچ تیم باشگاهی از ایران نتوانسته است حتی یک جام قهرمانی در آسیا به دست بیاورد. نه پرسپولیس با احمدرضا عابدزاده و علی دایی و علی کریمی، نه استقلال با فرهاد مجیدی و ناصرخان حجازی، نه سپاهان با محرم نویدکیا، نه ذوب آهن با رجب زاده ... 

نه تنها کشورهای جنوب شرق آسیا از ما رد شدند بلکه کشورهای حوزه خلیج فارس هم حالا در تیم داری از ما بسیار موفق تر عمل می کنند.

اعتراف تلخی است. گزنده. اما حقیقت دارد. درست در لحظاتی که یک لیدر یک تیم با کف گرگی و مُشت داشت از خجالت سرپرست یکی از تیم های پایه در می آمد و او را با صورتی خونین راهی بیمارستان کرد، کاشیما انتلرز ژاپن در فینال جام باشگاه های جهان یقه رئال مادرید را گرفته بود! شاید کنار هم قرار دادن این دو تصویر به اندازه کافی نشان دهنده فاصله گرفتن جت از موتورگازی باشد!

مشت زنی در تهران؛ عروسی در ژاپن!

لیدرها و اوباشِ پیرامون تیم هایی که عنوان فرهنگی ورزشی را یدک می کشند، تنها یکی از مشکلات فوتبال ماست. فوتبالی که روی کاغذ خودش را داعیه دار سلطانی در آسیا می داند اما باشگاه هایشان هنوز به شیوه های سنتی عمل می کنند. هنوز تکلیف مدیرعامل ها مشخص نیست، بخش های حقوقی باشگاه ها زیر بار شکایت ها و مالیات ها و .... پرکارتر از بخش های فنی آن است و با وجود این همه صندلی لرزان بعید است هیچ تیمی حتی یک چشم انداز پنج ساله داشته باشد. واقعاً انتظار داریم با این سیستم به سمت جلو پیش برویم و یک روز خودمان را در حال مسابقه با رئال مادرید و بارسلونا در فینال باشگاه های جهان ببینیم؟



:: برچسب‌ها: کتک کاری ، لیدر استقلال ، کاشیما آنتلرز ، علی پروین ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
انحصاری بودن صدا و سیما سبب می شود کسی که می خواهد در این رسانه برنامه بسازد به معیار های غیر رسانه ای هم رضایت دهد و در مورد مهران مدیری اتفاقا نواختن این تک مضراب ها و نشان دادن انعطاف جای شگفتی ندارد چرا که هر از گاهی از او سر می زند اما مستمر نیست.
عصر ایران؛ مرجان کُرد- اگر پدیده «ال نینو» دمای هوای این روزهای کشور را به زیر صفر کشانده به نظر می رسد مهران مدیری هم این روزها دست به کار شده و کمر همت بسته تا «ال نینو» به سیاست نزند.

او پیشاپیش به استقبال انتخابات رفته، زهر سیاست را با ادویه طنز مخلوط می کند و  چُرت مخاطب اش را با جملاتی جسورانه می پراند تا از نرمی مبلی که روی آن نشسته اند لذت بیشتری ببرند:

«عده ای جرات کردند وارد عملیاتی شوند که به آن ها گفته شده بود، برگشتی در آن نیست. اگر ما بودیم چه کار می کردیم، امروز که شرایط کاملا عادی است، جواب آن دل و جرات خارق العاده را با سازش کاری و منفعت طلبی می دهیم. اگر دل و جرات بعضی از کارها را ندارین، چرا پست هایی را می گیرید که انجام وظایفش دل و جرات می خواهد، تو که نمی تونی بتمرگ خانه ات».
 
مدیری می میرد، سازش نمی پذیرد!


این جملات بخشی از استندآپ کمدی مهران مدیری در برنامه اخیر «دورهمی» را تشکیل می دهد که چند روزی است مانند رعد فضای مجازی را در نوردیده و واکنش های بسیاری را برانگیخته است.



:: برچسب‌ها: مهران مدیری ، مرجان کُرد ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
فاطمه و شجاع، فرزندان برهان الدین ربانی در حال تماشای آلبوم عکس های خانوادگی
 انتشار تصاویر بدون روسری فاطمه ربانی، دختر برهان‌الدین ربانی، رئیس جمهوری اسبق افغانستان و از مهمترین رهبران جهادی این کشور، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک برانگیخته است. 
 
عکس‌های منتشر شده از خانم ربانی در مجله آمریکایی "هارپرز بازار"، بخشی از یک پروژه ابتکاری برای معرفی محصولات فرهنگی و تجاری افغانستان بود که در دوبی برگزار شد. 
 
به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، فاطمه ربانی به همراه دو زن دیگر افغان، ایمان ثریا ناظمی، نواسه (نوه) سید احمد گیلانی از دیگر رهبران جهادی و رئیس کنونی شورای صلح افغانستان و کریمه صمیم، طراح افغان، با این پروژه همکاری دارند و در بخشی از این ابتکار برای نمایش لباس‌ها و طرح‌های مُد افغانی شرکت کرده‌اند. 
 
 
برهان الدین ربانی رئیس حزب اسلامی افغانستان و رئیس جمهور اسبق افغانستان
جنجال عکس بدون حجاب رئیس جمهور سابق افغانستان (عکس)
 
اما آنچه در این میان، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تا حدودی جنجال برانگیز شده، سه تصویر بدون روسری فاطمه ربانی است. 
 

ربانی می‌گوید از این واکنش‌ها تعجب کرده و تاکید می‌کند که هدف اصلی او و همکارانش در این پروژه، در واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی نادیده گرفته شده است. او  گفت: "از عکس‌های من برای حمله به پدرم استفاده می‌کنند، چیزی در مورد من برای گفتن ندارند. آنچه بیشتر مرا شوکه کرد، منحرف کردن اصل هدف ما بود. هدفی که ما برای بهتر نشاندادن محصولات افغانستان، برای بازاریابی بهتر، برای انعکاس مثبت افغانستان در بیرون از مرزهای آن داشتیم.... محور صحبت‌ها سه تصویر بدون روسری من شد، در حالی که، آنجا ما هدف بزرگتری را برای افغانستان دنبال می‌کردیم."



:: برچسب‌ها: افغانستان ، بدون حجاب ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

گروه تروریستی داعش از تعیین جایزه یک میلیون دلاری برای کشتن دختر ایرانی‌تبار تبعه دانمارک که در کنار کردها جنگیده، خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از العالم، جوانا پالانی، دختر 23 ساله دانمارکی است که با سفر به سوریه، در کنار نیروهای کُرد بر ضد داعش جنگید و پس از بازگشت به کشورش، اکنون با مجازات 6 ماه زندان روبرو شده است.

دانمارک، شهروندان خود را از سفر به هر کشور خارجی با هدف جنگ و درگیری، منع کرده و قانون شکنان را به مجازات تهدید نموده است.

جایزه یک میلیون دلاری داعش برای

وکیل جوانا اعلام کرده که نخستین جلسه محاکمه وی، سه روز دیگر برگزار می شود و احتمالا او به 6 ماه زندان محکوم خواهد شد.

مجله دانمارکی "برلنسک" نوشت: پدر و پدربزرگ جوانا، از اعضای پیشمرگه بوده اند و او اصالتا یک کُرد ایرانی است که با خانواده اش در کودکی به کپنهاگ مهاجرت کرده است.



:: برچسب‌ها: داعش ، دختر ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

حسن فتحی کارگردان این سریال در یادداشتی سرگشاده سکوت خود را شکست.

به گزارش عصرخبر، در نامه حسن فتحی که برای مخاطبان «شهرزاد» نوشته است، آمده است:

فصل اول سریال شهرزاد، در تابستان امسال و در میانه موجی از شادمانی و امید و همبستگی به پایان رسید؛ اما فصل دوم این سریال در یک پاییز سرد و در میانه پچ‌پچ‌ها و زمزمه‌های درگوشی و هیاهوهای جهان مجازی و در فضایی مملو از تهدید، تردید و سرخوردگی کلید خورده است. البته این جا‌به‌جایی‌های ناگهانی در زمانه‌ای که امیدها دیری نمی‌پایند و همبستگی‌ها جذرومدی‌اند و شادمانی‌ها عمرهای شبنمی دارند، تعجب‌آور نیست و در آن هیچ غیرمترقبه‌ای را نمی‌توان یافت.

کارگردان سریال شهرزاد سکوتش را شکست

ما دست‌اندرکاران خلق این اثر کجا ایستاده‌ایم؟



:: برچسب‌ها: شهرزاد، کارگردان، سکوت ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
تربچه منبع خوبی برای ویتامین C، فولات، و پتاسیم است و نصف فنجان از آن تنها نه کالری دارد. فیبر موجود در تربچه به احساس سیری کمک می کند.

سبزیجات قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، پوکی استخوان و کلسترول بالا کمک کنند. مواد مغذی گیاهی که رنگ زیبایی به این سبزیجات می بخشند دارای فواید سلامت قدرتمندی نیز هستند.

قرمزهای قدرتمند دنیای سبزیجات!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "هلث لاین"، رنگ های تیره‌تر، مانند رنگ تیره چغندر، به طور معمول به معنای آن است که این سبزیجات از محتوای مواد مغذی گیاهی از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری برخوردار هستند. این مواد مغذی به پیشگیری از سرطان، مبارزه با بیماری های مزمن و تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند.



:: برچسب‌ها: سبزیجات ، سبزی ، چغندر ، کلم ، گوجه فرنگی ، کاهو ، فلفل ، پیاز ، سیب زمینی ، ویتامین ، مواد معدنی ، قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
قدمت برخی سنگ نگاره های انسانی کشف شده در این محل، بین 40 تا 50 هزار سال تخمین زده می شود.

در روزهای گذشته برخی از رسانه های جهانی گزارش هایی را درباره کشف احتمالی قدیمی ترین سنگ نگاره های جهان در ایران منتشر کرده اند.

به گزارش عصر ایران ، خبرگزاری فرانسه با انتشار تصاویر و انجام مصاحبه با دکتر " محمد ناصری فرد " باستان شناس ایرانی از تلاش های سال های گذشته او برای تحقیق روی سنگ نگاره هایی با قدمت احتمالی ده ها هزار ساله در کوه های اطراف شهر خمین در استان مرکزی خبر داده است.

برخی رسانه های جهانی در روزهای گذشته با انتشار گزارش هایی در این باره نوشته اند این مکان ممکن است قدیمی ترین سنگ نگاره های کشف شده در جهان را درون خود جا داده باشد.

قدمت برخی سنگ نگاره های انسانی کشف شده در این محل، بین 40 تا 50 هزار سال تخمین زده می شود.

دکتر ناصری فرد به خبرگزاری فرانسه گفته است که تحریم های اعمالی در سال های گذشته یکی از موانع اصلی انتقال تکنولوژی به ایران به منظور تحقیق بیشتر روی این سنگ نگاره های کشف شده است.

 گفتنی است تا کنون هزاران سنگ نگاره های انسانی در استان های مختلف ایران کشف شده است اما گمان می رود سنگ نگاره های کشف شده در محوطه های سی و یک گانه " تیمره " خمین ، نه تنها قدیمی ترین سنگ نگاره های کشف شده در ایران بلکه قدیمی ترین سنگ نگاره های کشف شده در جهان نیز باشد.

 تعداد سنگ نگاره های این منطقه به بیش از 21 هزار مورد می رسد. برخی این محوطه سی و یک گانه را که بیش از 150 کیلومتر مربع مساحت دارد، به یک موزه بدون سقف تشبیه کرده اند.

"سنگ نگاره" به باقی مانده آثار نقاشی و حکاکی انسان روی سنگ در هزاره های پیشین و پیش از ابداع خط گفته می شود. در این آثار غالبا حیوانات و عناصری از طبیعت زمین ترسیم می شوند.

دکتر ناصری فرد به خبرگزاری فرانسه گفته است: اکتشافات او در تیمره خمین می تواند اثبات گر این فرضیه باشد که انسان های ساکن در دهها هزار سال پیش در این منطقه پیش از خروج از منطقه خاورمیانه ابداع گر یک نوع سنت هنری جمعی بوده اند.

به گفته او : این کشف بسیار هیجان انگیز است و همانند پیدا کردن یک دفینه و گنج پر ارزش است.

 به گفته این باستان شناس ایرانی اما: تحریم های ایالات متحده در سال های گذشته کار انتقال تکنولوژی لازم برای بررسی های علمی بیشتر این سنگ نگاره ها را مشکل کرده است و او امیدوار است با برداشته شدن موانع تحریمی، راه برای بررسی های علمی و دقیق این سنگ نگاره ها باز شود.

گفتنی است در سال 2008 یک گروه از باستان شناسان هلندی به منظور تحقیق و بررسی محوطه سی و یک گانه تیمره در خمین، به ایران آمدند. در آن سال این باستان شناسان هلندی به همراه دکتر ناصری فرد اعلام کردند قدمت یک سنگ نگاره "گاه شمار" در این منطقه ممکن است به 40 هزار سال پیش برسد.



احتمال کشف قدیمی ترین سنگ نگاره های جهان در ایران (+عکس)





:: برچسب‌ها: سنگ نگاره ، محوطه سی و یک گانه تیمره خمین ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

کشف ۵۰ تن ذخیره جدید طلا

 

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) از کشف ۵۰ تن ذخیره جدید طلا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهدی کرباسیان در همایش معدن و صنایع معدنی با اشاره به اینکه به اندازه کافی در حوزه اکتشاف کار نشده است، گفت : معادن خوبی در حوزه سنگ آهن، طلا، روی، مس و دیگر موارد داریم.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
با آغاز هفته پژوهش، با حضور رییس دانشگاه علامه طباطبایی و رییس دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه، از تندیس رئال زنده‌یاد کاظم معتمدنژاد رونمایی شد.

امروز (۲۰ آذر ماه) پس از برگزاری مراسم یادبود زنده‌یاد کاظم معتمدنژاد در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه، با حضور سلیمی (رییس این دانشگاه)، مهدی فرقانی (رییس دانشکده علوم ارتباطات)، هادی خانیکی و جمعی از اساتید و پژوهشگران علم ارتباطات، از تندیس رئال دکتر معتمدنژاد، در دفتر او در دانشکده ارتباطات، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، دفتر زنده‌یاد معتمدنژاد در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه، پس از درگذشت وی، همچنان دست نخورده نگه داشته شده است و قرار است تندیس رئال پدر علم ارتباطات هم در این دفتر نگهداری شود.

اردیبهشت ماه امسال هم همزمان با روز جهانی ارتباطات، در مراسمی که به نکوداشت بنیانگذار علم ارتباطات و احیاگر آموزش روزنامه‌نگاری - استاد کاظم معتمدنژاد - اختصاص داشت، از سردیس جدید این استاد، به پاس مقام علمی و اخلاقی‌اش رونمایی شد.

 
 

به مناسبت سومین سالروز درگذشت پدر علم ارتباطات، امروز (۲۰ آذر ماه) مراسم یادبودی با حضور استادان و دانشجویان علم ارتباطات در دانشکده علوم‌ ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد که جریان این مراسم متعاقبا ارسال می‌شود.



:: برچسب‌ها: تندیس ، دکتر کاظم معتمدنژاد ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
در سال 2016، نخستین نوزاد با استفاده از DNA سه والد متولد شد. این فرآیند برای پیشگیری از انتقال یک بیماری ژنتیکی از مادر به نوزاد صورت گرفت.

در دنیای پزشکی، برخی از شگفت انگیزترین پیشرفت ها در حوزه جراحی رخ می دهند. در بسیاری از موارد زندگی یک بیمار به قدرت دستان یک جراح پیوند خورده است.

شگفت انگیزترین جراحی‌های سال 2016

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "مدیکال دیلی"، در حال حاضر، تقریبا هر بخشی از بدن قابل جایگزینی است و جراحی می تواند حتی شدیدترین آسیب ها را ترمیم کند. در ادامه با برخی از جالب توجه ترین پیشرفت های جراحی در سال 2016 بیشتر آشنا می شویم.



:: برچسب‌ها: جراحی ، ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

به گزارش ایسنا؛ صبح امروز (پنج شنبه) رزمایش پدافند غیرعامل یادبود شهید جهانی در دبیرستان سعدی مشهد برگزار شد.

 

رزمایش پدافند غیرعامل دختران مشهدی در مدرسه (+عکس)



:: برچسب‌ها: رزمایش ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

 در ساعت های اخیر خبرهای ضد و نقیض درباره مرگ زن دستفروش اهوازی در حمله ماموران شهرداری اهواز با شوکر منتشر شد. عکس این زن نیز به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده است.
قبل از این شهرداری اهواز در گفتگو با ایرنا،‌استفاده ماموران این سازمان از شوکر برقی را تکذیب کرد.

سمیر پسر این زن دستفروش اهوازی در گفتگو با همشهری خوزستان با تکذیب مرگ مادرش گفت که او در حمله ماموران شهرداری با استفاده از شوکر، نقش بر زمین شد.

همشهری خوزستان برای پیگیری ماجرای ضرب و شتم زن دستفروش اهوازی، به سراغ «سمیر» فرزند این زن رفت. سمیر به همشهری می‌گوید: روز 16 آذر یک اکیپ 10 نفره از اجرائیات شهرداری اهواز که همه شوکر برقی دستشان بود، وارد خیابان خوانساری (حراجی‌ها) شدند. آنها از میان همه دستفروشان، به مادر ۷۰ ساله من که جلوی مغازه خودم، نرسیده به خیابان طالقانی (طلافروشان) بساط پهن می‌کند، حمله‌ور شدند و با شوکر برقی، او را نقش بر زمین کردند.
 
 سمیر که تقریباً ۴۰ سال دارد و در مغازه کوچک خود سیخ و منقل می‌فروشد، ادامه می دهد: مادر من زنده است ولی وضعیت مناسبی ندارد. بعد از آن حادثه چند ساعتی در بیمارستان امام (ره) بستری شد. الان هم روزی دوبار به بیمارستان می بریمش.
 
 پسر پیرزن دستفروش می گوید: ما به کلانتری ۱۳ اهواز شکایت کرده ایم.

قبل از این شهرداری اهواز در گفتگو با ایرنا،‌استفاده ماموران این سازمان از شوکر برقی را تکذیب کرد.

فرزند پیرزن دستفروش اهوازی:مادرم زنده است / ماموران شهرداری با شوکر، مادرم را نقش بر زمین کردند (+عکس) / شهرداری تکذیب کرد



 ضربات شوکر بر تن دستفروش اهوازی/ مامور متخلف شهرداری اهواز مجازات می شود


 ایرنا نوشت: در پی ضرب و شتم یکی از دستفروشان توسط ماموران شهرداری اهواز، معاون فرماندار اهواز گفت: این حادثه پیگیری و با مامور خاطی برخورد می شود.



:: برچسب‌ها: شهرداری ، اهواز ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
نمایندگان مخالف در پارلمان به هنگام استیضاح بر روی زمین نشستند و با مشت های گره کرده شعار می دادند: "برکنارش کنید - برکنارش کنید." / دادستانی کل در کره جنوبی، دوست سابق و یک دستیار رئیس جمهوری این کشور را متهم کرده است که بر شرکت های بزرگ آنها را برای پرداخت کمک به دو موسسه ایجاد شده برای حمایت از طرح های سیاسی رئیس جمهور تحت فشار قرار می دادند.

استیضاح خانم "پارک گون هه" رئیس جمهوری کره جنوبی در پارلمان رای آورد و او از سمت خود تعلیق شد.

به گزارش
عصرایران، این استیضاح به دنبال افشای دخالت های دوست رئیس جمهور در اداره کشور و عزل و نصب ها و سوء استفاده مالی صورت گرفت.

این موضوع باعث شد در هفته های اخیر بارها معترضین در تجمع های بزرگ خواستار برکناری خانم پارک گئون هی از سمت ریاست جمهوری شده بودند.

رییس جمهور کره جنوبی برکنار شد


با رای پارلمان، اختیارات رئیس جمهوری به صورت موقت به نخست وزیر منتقل می شود.
برکناری رئیس جمهور با 234 رای مثبت در مقابل 56 رای منفی پارلمان تایید شد.
 
رئیس جمهور در پارلمان به نقص قانون اساسی، شکست در حمایت از ملت، فساد مالی و سوء استفاده از قدت متهم شد.



:: برچسب‌ها: برکناری رییس جمهور کره جنوبی به دلیل دخالت های دوست قدیمی و سوء استفاده مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

دانشمندان متوجه بقایای رودخانه ای باستانی در اردن شده اند که می توان آن را نخستین رودخانه آلوده شناخته شده در جهان نامید.

به گزارش مهر، اگرچه وجود رودخانه های آلوده به ترکیبات مختلف صنعتی در سراسر جهان پدیده ای چندان عجیب نیست اما حالا گروهی از دانشمندان از کشف نخستین روخانه آلوده جهان خبر می دهند. به باور آنها این رودخانه حدود ۷ هزار سال پیش آلوده شده است.


Image result for ‫کشف اولین رودخانه باستانی آلوده دنیا‬‎


این رودخانه که بقایای آن در جنوب اردن کشف شده به شدت مورد توجه دانشمندان کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. پروفسور راسل ادمز از دانشگاه واترلو هدایت تیمی بین المللی از دانشمندان را در بررسی این رودخانه و آلودگی های آن برعهده دارد.

تحقیقات دقیق این دانشمندان نشان می دهد که این رودخانه آلوده به رسوبات ناشی از احتراق مس بوده است.

بقایای مربوط به آلوده بودن این رودخانه به ترکیبات مس مربوط به دوران پیش از عصر برنز بوده و همین نکته بر جذابیت کشف اخیر دانشمندان افزوده است.

جزئیات این کشف مهم که در Science of the Total Environment منتشر شده از یک نقطه عطف مهم در تاریخ حکایت دارد که طی آن بشر از تولید ابزار مورد نیاز از سنگ به فلز روی آورده بود.

این دوره که به آن «عصر مس» گفته می شود در واقع یک دوره انتقالی میان عصر حجر و آغاز عصر برنز است.



:: برچسب‌ها: رودخانه ، آلودگی ، اردن ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
حکم اعدام مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.

خبرگزاری قوه قضائیه (میزان) نوشت: معاون نظارت دیوان عالی کشور از تایید حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی خبر داد.

به گزارش عصرایران، دکتر غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان از تایید حکم اعدام بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی در دیوان عالی خبر داد.
 
وی تصریح کرد: حکم اعدام مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.

بابک زنجانی 42 ساله فعال اقتصادی و یک ثروتمند ایرانی است. دارای تعداد زیادی شرکت و مجموعه های اقتصادی در داخل و تعدادی هم در خارج از کشور است.
مهمترین اتهام بابک زنجانی پس ندادن پول نفت فروشی به دیگر کشورهاست. شرکت ملی نفت ایران خواهان دریافت پول محموله های نفت فروخته شده توسط بابک زنجانی است.

تایید حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی

  دی ماه سال 93 بود که سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور قرار مجرمیت بابک زنجانی خبر داد و گفت: قرار مجرمیت بابک زنجانی 2000 صفحه است و باید هر صفحه مطالعه شود و زمان می‌برد تا تائید شود و پرونده بسیار سنگین و شامل 209 جلد است که با ملزومات آن هر جلد 200 صفحه دارد.

 



:: برچسب‌ها: بابک زنجانی ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
فرهنگ پذیرش مسئولیت در کشور باید نهادینه شود و قبول مسوولیت آموزه ای دینی است و اگر در غرب بیشتر رعایت می شود نباید آن را غربی بدانیم: کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته و این سخن پیامبر گرامی ماست.

عصر ایران؛ مصطفی داننده- روز گذشته آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در قامت امام جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تهران با انتقاد از استعفای مدیرعامل راه آهن در پی حادثه قطار «تبریز- مشهد» گفت:«استعفای مدیرعامل راه‌آهن کشور جای تعجب دارد، شما چرا استعفا دادید؟ اگر مقصرید که باید عزل و محاکمه شوید و اگر مقصر نیستید چرا استعفا دادید؟! چرا به تقلید از بیگانگان به محض وقوع حادثه‌ای استعفا می‌دهید؟»

در اینجا باید عرض کرد که استعفا به خاطر یک خطا نشان از قبول مسئولیت است. مدیرعامل راه آهن هم به خاطر پذیرش مسئولیت این حادثه از سمت خود استعفا داد.

سال ها ایرانی‌ها تنها در اخبار می‌دیدند و می شنیدند یک مقام مسئول خارجی به خاطر یک اشتباه و یا کم کاری از سمت خود استعفا داده است. حالا که یک مقام ایرانی به خاطر یک حادثه تلخ از مقام خود استعفا داده است و این استعفا جای تقدیر دارد نه نکوهش.

ما باید خوشحال باشیم که بالاخره مسئولی پیدا شد که مسئولیت یک اتفاق در کشور را به عهده بگیرد. این استعفا ربطی به محاکمه ایشان هم ندارد واقعا اگر مدیرعامل راه آهن در این حادثه مقصر قطعی باشد حتما باید محاکمه شود.

 

 
حضرت آیت‌الله، استعفا اگر غربی هم باشد خوب است

حضرت آیت‌الله خطاب به مدیرعامل راه آهن فرموده‌اند که چرا به تقلید از بیگانگان به محض وقوع حادثه‌ای استعفا می‌دهید؟ در اینجا باید خطاب به امام جمعه محترم تهران گفت: اگر مدیرعامل راه آهن در تقلید از خارجی‌ها هم این کار را کرده، کار خوبی کرده است. مگر نه اینکه ما باید از خوبی‌ها و کارهای مثبت‌ فرهنگ‌های دیگر استفاده کنیم و آن را در جامعه خود الگو قرار دهیم.



:: برچسب‌ها: موحدی کرمانی ، دولت ، استعفا ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1395 | نظرات ()