نوشته شده توسط : نسرین

افراد گیاهخوار بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند

 

  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی, گیاهخوار

طبق نتایج یک مطالعه جدید، افراد گیاهخوار در مقایسه با افراد گوشتخوار و دارای رژیم غذایی متعادل قراردادی، در معرض ریسک بالاتر ابتلا به افسردگی قرار دارند. 

به گزارش  مهر، محققان دانشگاه بریستول انگلستان با مطالعه حدود ۱۰ هزار نفر در جنوب غربی انگلستان دریافتند افراد گیاهخوار دو برابر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند چراکه کمبود ویتامین و مواد معدنی می تواند تاثیر منفی بر سلامت روان شان داشته باشد.

 

طبق نتایج این مطالعه مشخص شد ۳۵۰ شرکت کننده گیاهخوار در مقایسه با افراد گوشتخوار دارای میانگین بالاتر نمره در زمینه افسردگی بودند.

 

در مقایسه با گوشت، رژیم غذایی گیاهی حاوی مصرف ویتامین B۱۲ کمتر و همچنین مصرف بیشتر مغزیجات آجیلی حاوی اسیدهای چرب امگا-۶ است، که هر دو این موارد با افزایش ریسک مشکلات سلامت روان مرتبط هستند.

 

بعلاوه، حدود ۵۰ درصد از افراد مطلقاً گیاهخوار و ۷ درصد افراد دارای رژیم غذایی گیاهی با کمبود ویتامین B۱۲ مواجه هستند. ویتامین B۱۲ در گوشت قرمز یافت شده و نقش مهمی در تاثیر بر خلقیات فرد دارد.

 

طبق این گزارش، سایر فاکتورهای احتمالی مربوط به میزان بالای فیتواستروژن ها (استروژن که به طورطبیعی در حبوبات یافت می شود) است که عمدتا در رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و سویا وجود دارد.

 

محققان فاکتور دخیل دیگر را مصرف کمتر غذاهای دریایی دانسته که با ریسک بیشتر بروز علائم افسردگی مرتبط است.

 

به گفته محققان، فقدان یک رژیم غذایی متعادل می تواند بر ابتلا به افسردگی تاثیر گذارد.

 

 

 

ست مرغ آمين



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

ابتکار: نرخ بیکاری در زنان تحصیلکرده نسبت به آقایان 2 تا 3 برابر است

 

 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,معصومه ابتکار

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بخش خصوصی سازمان‌های مردم‌نهاد و شهرداری‌ها برای رسیدگی به مسائل زنان سرپرست خانوار باید با هم همکاری و تعامل داشته باشند و امیدواریم با حضور دکتر نجفی شهردار تهران بتوانیم تعامل بیشتری را با بخش‌های دولتی داشته باشیم تا جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار عصر امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که با حضور شهردار تهران، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: اشتغال و کارآفرینی باید با هماهنگی دستگاه‌ها و ستاد ملی زن و خانواده که در این زمینه مسوولیت جدی دارند، انجام شود و ما در دولت دوازدهم به طور ویژه در این موضوع پیش می‌رویم.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه 40 درصد تولیدات محصولات کشاورزی یا مستقیم به دست زنان و یا با واسطه آنها تولید شده است، گفت: بایستی درخصوص اشتغال زنان تحصیلکرده برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم زیرا این مساله تبدیل به مطالبات جدی شده است. در حقیقت آمار زنان تحصیلکرده در استان تهران و بسیاری از استان‌ها رو به افزایش است و نرخ بیکاری در زنان تحصیلکرده نسبت به آقایان دو تا سه برابر است.

 

وی افزود: کاری که امروز در این نمایشگاه انجام شده توجه به یکی از کانون‌های آسیب اجتماعی است که بحث زنان سرپرست خانوار است و در قانون برنامه ششم توسعه ماده «80» بند «3» به صورت مشخص به ساماندهی مسائل زنان سرپرست خانوار و توان‌افزایی آنها اشاره دارد.

 

ابتکار در پایان اضافه کرد: نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشیم آن است که اگر عنوان این اقدام، اقدام ملی است بسیار انتخاب درستی است چون جایگاه شهرداری حمایت از اقداماتی است که در حد ملی ثمربخشی دارد.

 

در ادامه این مراسم فهیمه فیروزفر مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز گفت: یکی از خروجی‌های ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نمایشگاه زنان و تولید ملی است و یکی از خروجی‌های این نمایشگاه اشتغال و مشاغل خانگی است که شهرداری تهران آنها را در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌دهد تا این افراد خودشان توانمند شوند.

 

وی ادامه داد: زنانی را که توانمند شده‌اند برای اخذ مدرک فرستاده‌ایم ولی نتوانستیم وام خوداشتغالی برای آنها بگیریم. همچنین شبکه‌ای به وجود آمده است که زنان توانمند و برند شوند. در حقیقت 3024 زن سرپرست خانوار نمایشگاه را پشتیبانی می‌کنند و برخی هم کارگاه دارند.

 

وی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: قرار است از 5 کتاب زنان سرپرست خانوار رونمایی شود.

 

 

 

 

عينك Ray.Ban



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین
 

ادعای جنجالی بازیکن 20 میلیاردی الاهلی درمورد پرسپولیس!

 

ادعای جنجالی بازیکن 20 میلیاردی الاهلی درمورد پرسپولیس!

بازیکن برزیلی الاهلی تاکید کرد که هدف این تیم باز کردن زود هنگام دروازه‌ تیم فوتبال پرسپولیس و ارائه بازی هجومی است.، لئوناردو یکی از گران‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه الاهلی به شمار می‌آید. این بازیکن برزیلی نزدیک به 20 میلیارد تومان هزینه روی دست الاهلی گذاشت. او در دیدار رفت برابر تیم فوتبال پرسپولیس یکی از بهترین بازیکنان میدان بود و توانست برای نماینده عربستان هم گل زیبایی به ثمر برساند.

او قبل از دیدار برگشت، گفت‌: تیم فوتبال پرسپولیس نشان داد که تیم قویی است. هدف ما این است که از همان ابتدا بازی را هجومی شروع کنیم و به گل برسیم تا صعود آسانی به دور بعد داشته باشیم.

 

بالن آرزو



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

سود سهام عدالت

ارزش ریالی سهام عدالت در بازار هریک میلیون، حدود ۲ میلیون تومان است ولی در حال حاضر امکان خرید و فروش این سهام در بازار وجود ندارد.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به پایان شهریور ماه و موعد پرداخت سری اول سود سهام عدالت به مشمولین، در روزهای اخیر شاهد باز شدن سامانه سهام برای ورود وراث و ارائه شماره شبای متوفیان هستیم که با این وجود علاوه بر مشمولین در قید حیات، متوفیان نیز مشمول دریافت سود می‌شوند.

در این بین علاوه بر متوفیانی که تا آذر سال 1395، 2 میلیون متوفی از میان مجموع کل مشمولین سهام عدالت با ارائه شماره شبا از سوی وراث خود مشمول دریافت سود سهام عدالت می‌شوند که شرط ورود به سامانه سهام عدالت برای این افراد داشتن برگه اصل انحصار وراثت است که پس از واریز سود به حساب شخص متوفیان با داشتن برگه انحصار وراثت، وراث می‌توانند سود مشمول را از بانک دریافت کنند. 


حداقل سودی که شرکت‌ها به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت خواهند کرد ۳۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که ‌این مقدار را بین ۴۹ میلیون مشمول سهام تقسیم خواهد شد؛ این شرکت‌ها به مدت 8 ماه یعنی از اواخر تیرماه تا ابتدای اسفندماه فرصت داشتند که از بین این شرکت‌ها فقط شرکت هلدینگ خلیج فارس به جهت اینکه هنوز مجمع آنها تشکیل نشده  تا پایان مهرماه فرصت دارند که سود مشمولان سهام عدالت را بپردازند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

دانشجویان رشته کامپیوتر حساب‌های بانکی مردم را خالی می کردند

 

دانشجویان اخراجی رشته رایانه که با همدستی چند تبهکار سابقه دار، سناریوی کلاهبرداری‌های کلان از حساب‌های بانکی مردم را طراحی واجرا کرده بودند با ردیابی‌های تخصصی مأموران پلیس استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

  ایران نوشت:سرهنگ محمد اقبالی -رئیس پلیس «فتا»ی استان البرز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با  ایران  گفت: این تبهکاران دست‌کم بیش از 500 میلیون تومان از این طریق به جیب زده‌اند که همچنان نیز تحت بازجویی قرار دارند.به گفته وی، رسیدگی به این پرونده از اواخر پارسال و به‌دنبال اعلام شکایت چند نفر از شهروندان در دستور کار قرار گرفته بود.

Image result for ‫هک حساب‌های بانکی مردم را خالی می کردند‬‎

آنها می‌گفتند کارت‌های عابربانک نزد خودشان است اما تمام موجودی حساب هایشان برداشت شده است.بدین‌ترتیب تیم ویژه‌ای از کارآگاهان برای رمزگشایی از این ماجرای عجیب وارد عمل شده و مأموران در جریان تحقیقات سه ماهه، بالاخره با ردیابی‌های تخصصی موفق به دستگیری تبهکارانی شدند که این سرقت‌ها را طراحی واجرا کرده بودند.‌ بدین‌ترتیب پنج مرد و دو زن در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند. فرامرز، حبیب، هاشم، تقی، شاهین و دو زن به نام‌های هانیه و مژگان، پس از دستگیری توسط پلیس فتا پرده از راز کلاهبرداری‌های نیم میلیارد تومانی خود برداشتند.

 

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: در بازجویی‌ها متوجه شدیم اعضای این باند با هویت جعلی در یک دکه فعالیت داشته و همزمان با فروش مایحتاج مردم که اغلب‌شان مسافران گذری بودند، سناریوهای خود را اجرا می‌کردند. در ظاهر این افراد فروشندگان ساده‌ای به نظر می‌آمدند اما وقتی به‌طور ناگهانی در این دکه قفل شد و فروشندگان پا به فرار گذاشتند، مشخص شد تعدادی از آنها دانشجویان اخراجی رشته رایانه بوده‌اند که از طریق دستگاه کارت خوان و سایر تجهیزات تخصصی، از کارت‌های عابربانک و مشخصات فنی مشتری‌ها کپی‌برداری کرده و پس از دسترسی به حساب‌های مشتریان موجودی آنها را به سرقت می‌بردند. بعد هم با پول‌های بادآورده سکه و طلا می‌خریدند بدون اینکه صاحبان اصلی کارت‌های عابر بانک از سرقت‌ها مطلع شوند. اگر چه همه اعضای باند شناسایی و دستگیر شده‌اند اما یک نفر از آنها قبل از دستگیری از کشور خارج شده که تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

 

سه نفر از اعضای باند نیز دارای سوابق متعدد کیفری هستند و پیشتر به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده بودند.

 

 



:: برچسب‌ها: دانشجویان رشته کامپیوتر حساب‌های بانکی مردم را خالی می کردند ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

حضور مجید انتظامی در تلویزیون پس از 38 سال

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مجیدانتظامی

دومین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «اُبوایست» ساخته امیرصادق محمدی روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

در این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» مجید انتظامی و امیرصادق محمدی کارگردان مستند «اُبوایست» به عنوان مهمان در استودیو برنامه حضور خواهند داشت. پس از پخش این مستند ۷۰ دقیقه‌ای نیز محمدتقی فهیم و مهدی خوشگو به نقد و بررسی این اثر خواهند پرداخت.

 «اُبوایست» به معنی نوازنده ساز «اُبوا»، از سازهای تخصصی مجید انتظامی است و این مستند پرتره‌ای از مجید انتظامی است که به کارگردانی و نویسندگی امیرصادق محمدی در مرکز مستند سوره تولید شده است.

 «به اضافه مستند» به تهیه کنندگی محمد حسین میری، کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای علی صدری نیا ساعت ۲۰:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

رضایت می‌دهم دخترم را سالم دادم و جنازه‌اش را گرفتم!

 

  «پدر یکی از جان باختگان اردوی دانش آموزی: با 8 میلیون می خواستند از من رضایت نامه بگیرند.» این خبر سوژه علی میرایی در نیشخط شده است.

 

  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی ,کاریکاتور

 



:: برچسب‌ها: رضایت می‌دهم دخترم را سالم دادم و جنازه‌اش را گرفتم! ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

شهرزاد؛ داستان عشقی ممنوعه که در تلویزیون جایگاهی ندارد

 

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال شهرزاد

مهدی کرم‌پور به مناسبت انتشار قسمت جدید سریال شهرزاد یادداشتی را درباره این اثر نوشته است.

 به گزارش ایران آنلاین،  مهدی کرم‌پور کارگردان سینما و خالق آثاری همچون «چه کسی امیر را کشت» و «پل چوبی» با انتشار یادداشتی در دهمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد به این سریال پرداخت.

 

کرم‌پور درباره این سریال می‌نویسد:«شهرزاد» تصویری از عشقی ممنوعه است که در تلویزیون جایگاه ندارد. این درام از نظر سوژه و پوشش در تلویزیون نمی‌توانست به نمایش درآید، از همین‌رو در شبکه نمایش خانگی ساخته شد، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و سود آوری را تجربه کرد.

 

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سریال شهرزاد

 

اگرچه برای کارگردانی حرفه‌ای مثل حسن فتحی فرقی نمی‌کند برای تلویزیون کار کند یا شبکه نمایش خانگی؛ او برای مردم کار می‌کند و یک هنرمند حرفه ای است که بر اساس مولفه‌های هر رسانه‌ای به‌خوبی می‌داند چگونه باید عمل کرد.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

تک آرزوی تنها زن رفتگر ایران

 

 

 

  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , تنها زن رفتگر ایران

 

نارنجی پوش شهر پیش قلعه، شبیه بقیه نارنجی پوش​های کشورمان نیست. او تنها زنی است که جارو به دست خیابان‌ها را تمیز می​‌کند؛ زنی مهربان، صمیمی و سخت کوش که با وجود همه مشکلات، سرسختانه پای کاری که انتخاب کرده ایستاده و از انتخابش پشیمان نیست. 

به گزارش جام​ جم ؛ صغری خانی شهرآباد را حالا خیلی​ها با عنوان تنها بانوی رفتگر در کشور می‌شناسند. برای دیدن او باید 688 کیلومتر راه را برویم تا شهرستان مانه و سقلمان در استان خراسان شمالی و بنشینم؛ پای حرف‌های زنی که نان آور چند خانواده است.

 

خانم خانی شهرآباد، چند ساله هستید؟

تازه 61 ساله شده‌ام.

 

چند سال است که به این شغل مشغولید؟

الان دیگر 13-14 سالی می​شود.

 

چطور شد این کار را انتخاب کردید؟

به خاطر شرایط اقتصادی‌ای که داشتیم مجبور بودم که کار کنم و درآمد داشته باشم، چون شوهرم از کار افتاده شده و درآمدی ندارد. بعد چون ما نه زمینی داریم نه سرمایه‌ای به فکرم رسید که این کار را انجام بدهم. آن موقع شهرداری برای نظافت خیابان‌ها به رفتگر نیاز داشت. من دیدم این کار از من برمی‌آید رفتم و از مسئولان خواستم اجازه بدهند من این کار را انجام بدهم. اولش مخالف بودند اما وقتی شرایط زندگی و نیازمالی‌ام را دیدند موافقت کردند.



:: برچسب‌ها: تک آرزوی تنها زن رفتگر ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نسرین

کودن ترین پرنده جهان +تصاویر

 

با کودن ترین پرنده جهان که نمی تواند درست راه برود آشنا شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این جهان پهناور بسیاری از موجودات وجود دارند که زیبایی بی نهایتی به آن بخشیده‌اند و با رنگ‌های خود زیبایی را به چشمان همه هدیه می‌دهند اما این پرنده کودن ترین پرنده نامگذاری شده است و آن هم علت دارد. پرنده‌ای که در تصویر می‌بینید به «غاز آبی» یا «کودن آبی» مشهور است. این پرنده به نام کودن مشهور است چون نمی‌تواند صاف راه برود، هر دفعه که به پاهای خود نگاه می‌کند، تعجب می‌کند و خیلی راحت شکار می شود.

 

 

اخبارگوناگون ,خبرهای  گوناگون,کودن ترین پرنده جهان

 

 



:: برچسب‌ها: کودن ترین پرنده جهان +تصاویر ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1396 | نظرات ()